Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Niatmu Sucimu Dikhianati? Bersabarlah...

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, April 26 5 Buah Fikiran Pengunjung

Bukan bibitan rasa mengundang gelisah, cuma terkadang muncul jua rasa resah. aku bukan kesatria yang mampu menghalangi apa jua yang tertimpa tatkala hatimu sakit dipaut luka. aku mengerti meski aku tak pernah cuba untuk memancing sebuah pengertian. Segalanya hanya kerna aku mengerti erti titisan yang pernah kamu cuba pertahankan melalui jiwa yang menjiwai tanpa aku sedari.

  • Aku tahu, kamu mungkin terluka namun langkah ini terkadang tak mampu menghapuskan rasa tatkala kamu dihambat duka. Mohon jua dari laman nuraniku yang terkilan agar dimaafkan semuanya saat tidak ku mampu melakukan apa, membuatkan keadaan reda, jua memulangkan situasi yang sedia... bukan bermuka-muka atau cuba menderhaka, namun segalanya nyata; aku bukan pencipta...
  • Usah biarkan hatimu dirundung rasa bersalah kerna kamu telah melakukan yang sewajarnya di mataku. ini bukan arena kebimbangan, kerna seharusnya kamu tenang; kamu telah mencuba sedayanya.
Aku mengerti, kamu sedang sakit mempertahankan sesuatu yang menyakiti... Lantas mengertilah teman, sabar itu adalah yang terindah untuk kamu miliki saat ini...

Marah; Saya Letih Untuk Mengalah

Posted by Ahsfantasy Ryu Khamis, April 8 10 Buah Fikiran Pengunjung

Awak terasa, saya mengalah..
Awak marah, saya terima..
Walau puncanya saya kira tak masuk akal. Saya cuba untuk telan semua, tapi sampai bila? Saya pun ada hati dan perasaan, yang merasa dan terasa. Awak cari pasal lagi, silakan, saya memilih untuk berdiam diri. Malas nak ambil tahu. Sungguh, saya tak reti nak berkawan dengan orang yang suka cari pasal macam awak.

Saya Demam

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, April 5 18 Buah Fikiran Pengunjung

Minggu yang kritikal dah berakhir. Bukan kerana apa-apa, cuma kerna kesihatan yang kurang mengizinkan. DEMAM saat banyak hal yang perlu saya selesaikan. Demam itu mungkin lebih ranum jika diatur bersama batuk dan selsema barangkali, inilah ujian yang saya terima. Alhamdulillah Dia masih menyayangiku.

Syukur kepada Ilahi kerna masih memberikan saya nikmat sihat ini. Tidak mahu saya coretkan selebarnya tentang demam itu, cuma di lembaran ini saya mengambil peluang untuk mengalungkan seinfiniti ucapan terima kasih buat:
  • Keluarga tercinta kerna tidak putus bertanya khabar dan menyuntik semangat agar diri ini kuat dan segera pulih;
  • Cieda kerna tak jemu dengan tuala basah dan baldi kecil untuk merendahkan suhu badan budak yang takut nak ke Hospital;
  • Tiqz, sebab dah banyak habiskan duit belikan saya sup, ubat-ubat, strepsils, dan air penyejuk.. terima kasih juga kepada pemandunya;
  • Kekwa sebab sampai mencederakan diri sendiri untuk masakkan saya bubur, (saya tak ada selera untuk menjamah makanan lain saat itu);
  • Shaba + Jee sebab bagi ubat lagi.. titud.. rakan-rakan yang lain, insan-insan yang menghubungi; bertanya khabar dan membakar semangat.
Terima kasih untuk semua. Jazakallahukaira.

Sirshafiq; Biar

Posted by Ahsfantasy Ryu Jumaat, April 2 7 Buah Fikiran Pengunjung

"...biar gelap tapi orang nampak, jangan terang tapi orang tak pandang,"

Menghalang Laman daripada Disekat

Posted by Ahsfantasy Ryu 11 Buah Fikiran Pengunjung
Alahai masalah... Buat sahabat-sahabat saya yang disayangi. Ini adalah sesuatu yang telah saya terlepas pandang, mungkin kerana terlalu ghairah menggunakan celcom broadband. Nasib bagi mereka yang menggunakan wireless pula bagaimana ya? Saya cuba membantu...

Barangkali kalian sakit hati dengan sistem wireless yang telah block laman favourite kalian. Office Hour membuatkan kalian tidak dapat melayari laman-laman yang tertentu. Kalau setakat Facebook, rasanya kalian mampu bersabar. Tapi kalau Scribd, Blogspot dan Youtube juga disekat, tension juga kan? Apatah lagi bahan-bahan bantu mengajar dan nota-nota banyak tersimpan di laman tersebut!

Hmm hari ni saya nak kongsikan sedikit tentang cara untuk menghalang mana-mana laman web daripada disekat. Gunakan Ultrasurf!!! Melalui Ultrasurf, kita boleh melayari mana-mana laman yang kita mahukan, ayuh kita cuba!!!

  1. Muat turun perisian ultrasurf;
  2. Bila dah dimuat turun, klik pada perisian tersebut;
  3. Kemudian klik butang Run;
  4. Klik Option - Proxy Setting - Directly use UltraSurf - Ok;
  5. Langkah terakhir, klik butang Home.

Selamat mencuba.

...Tulisan Rakan Blogger