Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

LENSA BURUK THE CONTEST

Posted by Ahsfantasy Ryu Jumaat, Julai 30 0 Buah Fikiran Pengunjung
 
Tajuk Foto: Bisik Ombak Pada Pantai....







kena ada slogan, huhu..


slogan: saya suka blog lensa buruk kerana... "...kawan saya, cik sazana sayang amat menyukainya."






kena tag kepada 5 orang rakan lain yang berbakat...


saya tak tahu nak tag siapa, hmm... :)

Apa Makna Cinta Bagi Awak dan Dia

Posted by Ahsfantasy Ryu Ahad, Julai 11 5 Buah Fikiran Pengunjung
Tentang awak (teman yang sangat saya sayang), dia dan bekas kekasih dia. Saya hairan. mengapa mesti ada 'seseorang' seperti dia. Jiwa saya dirundung hiba, saya tak mampu berlindung di sebalik kata. maafkan saya... Saya mulai rasa kecewa. Apa itu cinta bagi awak dan dia?

Mulai saya pusing, mengapa dilalui jalan yang aneh itu saat kaki masih mampu melangkah ke destinasi yang lain. Mengapa menghapuskan kekuatan dengan rasa yang awak sendiri tak mengerti. Kesudahannya?

Tika ini, sesaat awak berduka, banyak ketika awak ketawa, tapi apa kata mereka? mungkin tiada apa yang berharga antara kita, dan awak juga mungkin tinggalkan saya demi dia untuk apa yang saya perkata... tapi saya tidak arif untuk sembunyikan rasa, meski saya tahu akan ada jiwa yang terluka, muncul jua zahiran kata. itu yang saya rasa dan saya takkan sanggup lihat awak berduka di suatu ketika yang kita sendiri tak terjangka, apatah lagi kerana dia.

Jangka waktu yang bagaimana lagi yang dia mahukan? sampai bila awak ingin menabur peluang? bimbang kan ada yang berjuang untuk terbuang. Cukup-cukuplah mencipta ruang jika dia bukan pejuang!

Cerita itu mampu berlangsung walaupun tanpa saya di sisi awak, silakan menyambung layar jika itu yang awak mahukan, jika itu pilihan awak dan jika hanya itu yang awak rasa mampu membahagiakan awak...

Maafkan jika saya langsung tidak berhak untuk 'rasa' ini,
*kecewa*

P/s : Oleh sebab saya pernah teraniaya dalam kisah seumpama itu, semampunya saya tidak mahu orang yang saya sayang jua terjerumus ke lembah yang sama. Tenang-tenang saja, jika ia benar-benar tercipta untuk bersama, sejauh mana ia pergi, pasti 'kan kembali...

Air Mata Bergenang

Posted by Ahsfantasy Ryu Sabtu, Julai 10 0 Buah Fikiran Pengunjung
28 Jun hingga 2 Julai 2010 - Institut menerima 283 orang guru pelatih baru. Kerja yang tak asing lagi buat saya; iaitu jadi Urusetia bahagian name tag AJK, banner, dan buku program merangkap fasilitator bagi unit KPLI Bahasa Melayu Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SKJT). Mula-mula sememangnya terkejut, kenapa mesti saya jadi fasilitator untuk unit ini? Dah la unit ni 12 lelaki, 2 perempuan, Seganlah! :P

Hmm... tu tak menjadi masalah, sebab En. Asri sentiasa menjadi teman sepanjang LDK.. Terima kasih sangat-sangat ya encik!! (>_<) bukan senang nak bagi arahan sebab mereka lebih berusia, lebih matang, lebih banyak pengalaman, terasa diri ni kerdil sangat... yang membuatkan situasi lagi best, mereka sangat sporting!

Sepanjang MPPB semua okay, cuma minggu tu banyak buat saya mengalirkan air mata setiap kali menyaksikan situasi nada suara melonjak tinggi. kenapa? sebab saya takut+sebak+sedih bila dengar orang lelaki cakap menengking-nengking walaupun saya tahu itu hanyalah gimik semata-mata. Bila dengar guru-guru pelatih kena tengking, mata mula bergenang.. huk3! Sorry, out of control... Mungkin sebab semenjak kecil Abah tak pernah meninggikan suara, mungkin!

*Nangis*
Afyqah, "wei, ko nie nape?"
Saya, "aku sedih.."
Afyqah, "hahahahaa..."

P/s : Boleh pula dia tergelak tengok saya nangis.. ces~ baik punya kawan, huhu.. :P

Semalam itu 0707

Posted by Ahsfantasy Ryu Khamis, Julai 8 3 Buah Fikiran Pengunjung
"Semalam itu 0707"

Tidur Saya Makin Lena!

Posted by Ahsfantasy Ryu Ahad, Julai 4 4 Buah Fikiran Pengunjung
Tidur oh tidur! Ni bukan cerita saya yang mengalami masalah Insomnia yang kritikal, cuma saya agak sukar tidur bila adanya cahaya yang terang diwaktu malam, riuhnya kebisingan, dan rasanya saya keseorangan! Seksanya bila tak boleh tidur time kita rasa betul-betul perlukan tidur tu. Saat tu, memang nangislah!

Solusinya, tutup lampu pada waktu malam. Tidur dalam kegelapan di malam hari ni baik untuk tubuh. Joan Roberts cakap:
"Hanya dalam keadaan yang benar-benar gelap tubuh menghasilkan Melantonin, salah satu hormon dalam sistem kekebalan yang mampu memerangi dan mencegah pelbagai penyakit termasuk kanser payudara dan kanser prostat. Sebaliknya, tidur dengan lampu menyala di malam hari, walau sekecil manapun sinarnya akan menyebabkan produksi hormon melantonin terhenti."

Bila dah gelap tu, memang ada roh la nak tidur, tapi kalau bising sangat? Oh, bisukan suara yang meriuhkan itu! Tapi, mampukah kita? Kalau mulut tempayan, senanglah nak ditutup, kalau manusia punya mulut? Oh, tiada komen!

Apa yang paling membahagiakan tidur saya sekarang, teman tidur saya dah bertambah! Malam menjadi semakin bahagia. 2 bantal + 2 ekor beruang dan sekarang + lagi satu beruang! terima kasih ya kepada awak yang menghadiahkan si Pinky tu!! Bila katil dah penuh dengan bantal-bantal n beruang-beruang tu, taklah rasa keseorangan sangat!

P/s: Tapi kalau dah mengantuk sangat tu, letak kepala, pasti terlena.

Rahsia di Depan Mata

Posted by Ahsfantasy Ryu Jumaat, Julai 2 4 Buah Fikiran Pengunjung
Bukan rantaian bersiri, namun rasa itu kembali lagi, berlegar-legar terusan menari. jika jalan itu sentiasa bertaburan duri, mampukah aku untuk sentiasa cuba berdiri? biarpun serasanya aku harus tega menghalusi, namun rebah itu menghantui diri, perit sakit sendiri yang harus dilalui...

Terang dalam gelita, bukan seperti yang terbiasa. Dalam menyulam cinta, rupanya ada cerita. Mengapa aku ini tidak diberita? Hm.. barangkali kamu lebih bahagia melihat aku berduka daripada sengketa seketika... atau mungkin jua kamu nantikan saat mereka berkata, lantas membuatkan aku lebih terluka... atau bagaimana?

Bisikkanlah satu kata, moga aku bersedia saat mereka bercanda mengundang tawa. mengapa mesti seolah-olah rahsia dan tiada apa, sedangkan ia nyata di depan di mata?!

...Tulisan Rakan Blogger