Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Video Malaikat di Atas Kaabah: Bohong!!!

Posted by Ahsfantasy Ryu Selasa, Ogos 31 11 Buah Fikiran Pengunjung
Gelombang Facebook mamang tak boleh nak didebat, memang sangat bergelombang! kira-kira tiga minggu yang lalu kawan rapat saya ada bertanya, "Yu, awak dah tengok video malaikat atas Kaabah ni???", kemudian jawab saya "Sohih ae video tu awak?", Then buah hati dia menyambung "Tak boleh nak percaya sangat dalam Facebook tu"... Hmm, sememangnya saya ni jenis yang susah nak terus percaya sesuatu perkara, sangat ragu-ragu.

Saya pun tanya la pendapat 'seseorang' ni, then dia cakap "Tengok tu boleh tapi kalau percaya tu, tak perlu". Yeah, I got the answer!


Bila dah blogwalking tadi pula, secara tak sengaja semasa buat kunjung balas di laman Eel Sabahan, ada cerita tentang video tu. Kesimpulannya, semua itu adalah satu PEMBOHONGAN, jangan mudah percaya dan keliru, kita punya akal untuk menilai. Waspada itu perlu...

Buat kawan-kawan, cuba tengok video jawapan kepada video tersebut ni, komen kalian???

Err... I'm Sorry!

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, Ogos 30 4 Buah Fikiran Pengunjung
Awak.. Kalau awak ada terasa hati, maafkan saya, saya tak bermaksud nak lukakan hati awak, saya tak berniat nak mengguris perasaan awak..

saya tahu awak terluka, tapi saya tak tahu macam mana lagi nak heret awak lari daripada cerita itu. Saya tak nak awak terus-terusan disakiti oleh cerita tu. Tapi saya dah buat silap, saya dah buat awak lagi terluka...

Awak nangis, saya tahu awak sebak... awak fikir saya berpaling, awak risau saya menjadi lawan.. Tapi macam mana saya nak bagitahu awak lagi yang saya takkan khianati orang yang saya sayang!

Saya sedih bila tengok awak nangis, sebak, memang saya lemah sangat bila berhadapan dengan tangisan. Awak cuba buat apa yang saya tak suka, saya cuba halang, tapi awak tengking saya.. saya tak marah, cuma hati ni sakit sangat bila awak teruskan juga..

saya cuba bersahaja, cuba bermuka-muka, beraksi macam tak ada apa-apa rasa, tapi saya sedang kecewa! Saya turun daripada kereta, biarkan awak dengan cara awak. Awak mungkin rasa cerita itu tenang di situ, tapi semua tu sangat keruh di hati saya! Awak pegang tangan saya, hati saya makin sebak... pipi saya turut basah.. Ersstt, saya bukan pelakon handalan!

Tapi hari ni, saya tak nak fikirkan keadaan saya, tentang saya dan dia.. saya cuma nak awak baik-baik ajew.. Tak nak tengok awak sedih-sedih lagi.. tak nak tengok awak susah-susah hati lagi..

Maafkan saya untuk segala-galanya, saya sayang awak!

Biarkan Terhenti di Situ

Posted by Ahsfantasy Ryu Ahad, Ogos 29 9 Buah Fikiran Pengunjung
Hati ini berbisik, tentang sebuah cinta yang tertinggal di masa lalu... dipuja kejora namun terhapus dek puputan waktu. mengapa masih di situ, mengapa masih terlalu asyik menyulam cinta sedang hati ini entah di mana?

ku biarkan cerita itu mati lembah itu, jangan pernah cuba memberi nafas sekalipun mereka tetap berbicara apapun tentang kita, tentang kita yang seharusnya bagaimana, namun aku akan terus begini. takkan mampu bertahan untuk segala mimpi yang kamu puja. berhentilah memutar waktu, biarkan segalanya tertinggal di situ. ayuh berjalan seiring waktu, pada jalan yang kita takkan menyatu, kerna ku fikir cerita itu seharusnya terhenti di situ...

Terlalu Degil

Posted by Ahsfantasy Ryu Sabtu, Ogos 14 4 Buah Fikiran Pengunjung
Hati ini berkali-kali tersentak, namun mungkin ia ditakdirkan untuk dibiarkan begitu sahaja, dipandang sepi. Terusan berfikir namun jalannya sentiasa dibayangi persoalan. Ya, lorong itu terang, namun diselubungi liku kesamaran. Wajarkah awanan berlegar di ruang fikiran tatkala hujan seharusnya membasahi dataran? Ah, diri ini yang terlalu degil!

Sendirian Terkenang

Posted by Ahsfantasy Ryu Jumaat, Ogos 6 4 Buah Fikiran Pengunjung
Sendirian begini membuatkan saya terkenangkan sesuatu, tertewaskah kamu, saat hidup saya diselubungi hiba, tika keputusan peperiksaan akhir semester saya yang jatuh tiba-tiba. segalanya tertakdir di semester pertama, saat saya merasakan keputusan itulah yang paling menyedihkan sepanjang berjuang demi sarjana.

Benar janji Dia, saya bukanlah apa-apa kiranya tidak diuji dan Dia telah membuktikan keadilanNya. Saat kejatuhan saya ditertawa, dicerca, saya terpaksa terima walau pada mulanya hati ini amat terluka.

Keputusan di semester tiga ini amat bermakna dan membawa rahmat lalu dipanjatkan kesyukuran pada Dia yang mengurnia, untuk saya hamba yang kerdil lagi hina, segalanya menguatkan cinta, ditakdirkan sesuatu itu bukan untuk sia-sia. Alhamdulillah.

Sayang Kamu Trilion

Posted by Ahsfantasy Ryu Selasa, Ogos 3 0 Buah Fikiran Pengunjung
Jangka yang melangkaui jangkaan, soal bicara tentang teman, terkadang sakit terlindung pedoman, mungkin kerna saingan atau mungkin jua kerna angan-angan. Tapi kisah ini pastinya bertugu kenangan, yang aku yakin takkan tercalar dek zaman, kerna aku dan kamu yang melakar seiringan, bukan sekadar coretan ringan tapi langkah menggarap impian!

P/s : Sayang kamu trilion...

Lulus O'Level~

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, Ogos 2 3 Buah Fikiran Pengunjung
26 hingga 30 Julai lalu saya tinggalkan IPG saya, untuk berdamping kembali dengan kuda... Yeah, I love horses! kali ni untuk menjalani Ujian O'Level dalam Sukan Ekuestrian, alhamdulillah segalanya dipermudahkan walaupun sayalah candidate yang selalu kena marah, sebab suka sangat main-main!

Selepas berkursus 4 hari di kuantan yang ada sayang sebutkan pada post yang terdahulu, kali ni pula saya ke MAFEC (Pusat Ekuestrian Tentera Diraja Malaysia), Sungai besi untuk melunaskan sisa-sisa kursus yang masih berbaki kemudian menghadapi ujian yang disediakan oleh Pusat Ekuin Malaysia. Bermalam di Kuala Lumpur International Hotel, dan sepanjang masa kaki ini berjalan melainkan waktu tidur!

Terima kasih buat En. Rosdan, En. Ahmad Yani, En. Halim dan teman-teman semua~

Mood: Sangat bahagia!

...Tulisan Rakan Blogger