Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Selamat Hari Raya, Sayang!

Posted by Ahsfantasy Ryu Rabu, Ogos 31 12 Buah Fikiran Pengunjung
Bimbang tertumpu lama di depan skrin, saya elakkan buka laman blogger. Tapi hari ni buka juga, rindu tak tertahan! Saya, mahu ucap SALAM 'IDULFITRI untuk semua pembaca dan pengikut ahsfantsy24.com, merendah diri memohon ampun untuk segala tutur dan laku yang melukakan serta segala khilaf yang ada, mohon jua dimaafkan.

Rumpun buluh pinggiran lembah,
Bersama palas tunduk melata,
Jari sepuluh sama disembah,
Tanda ikhlas maaf dipinta.

Sesungguhnya Allah memerintahkan engkau supaya memaafkan orang yang menzalimi engkau dan memberi kepada siapa yang menghalang (menentang) engkau dan hubungkanlah tali kekeluargaan dan persaudaraan (silaturahim) bagi siapa yang memutuskannya.” Sesama Muslim mesti saling sayang menyayangi. Allah tidak akan menyayangi orang yang tidak menyayangi makhluk-Nya. Saya mengasihi kalian.

P/s: 0-0 ya.. Salam kemerdekaan juga. XOXO!

Sia-sia Bila Kau Rasa Sering Dipersia

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, Ogos 29 16 Buah Fikiran Pengunjung

Mungkin yang kulaku hanya sia-sia. Saat kamu selalu rasa dipersia. Sayang, aku hanya manusia biasa. Terkadang silap menduga. Maafkanlah jika terluka. Jika rasa musnah semua, biar aku sahaja yang kecewa. Pergilah pada dia. Mungkin dia mampu buat kamu sentiasa dihiasi tawa. Bahagia. 

P/s: Tinggalkan aku, yang pada kamu tiada apa-apa.

Saat Benar Kamu Ingin Pergi

Posted by Ahsfantasy Ryu Sabtu, Ogos 27 10 Buah Fikiran Pengunjung

Memang sakit bila melepaskan kamu pergi di saat aku masih perlukan kamu, namun lagi sakit saat menahan kamu pergi sedang aku tahu kamu benar-benar ingin pergi. 


P/s: Pergilah, aku percaya luka ini akan beransur pulih.

Kisah Cinta Lia

Posted by Ahsfantasy Ryu Selasa, Ogos 23 12 Buah Fikiran Pengunjung
Dengarkanlah kisah cinta Lia,
Gadis idamanku zaman remaja,
Jalan nyata semanis cinta biasa,
Namun akhirnya terus berbunga,
Cinta lahir dari rasa benci,
Cinta lahir dari sebuah puisi.
Namun kisah tak kekal selamanya,
Cuma ia sewaktu remaja,

Mentari cerah beralun kicauan burung meriah, aku teringat indahnya zaman sekolah, di sana terlihat sekumpulan gadis popular, di atas anjung pula terlihat kumpulan gangster, hari pertama biasa hari kenalan, sorang perseorangan nama diperkenalkan, terdapat ramai gadis manis dalam kelasku, bagai sekumpulan ratu cantik sedang beratur, mata lekat pada sorang gadis bernama Lia, ramai jejaka di sekolah gaduh rebutkan dia, tahunya begitu aku terus buang harapan, tak mahuku jadi mangsa pukul kerna perempuan, namun terkejutku dengar cerita yang telah tersebar, Lia terpikat padaku inginku jadi pacar, tiba-tiba tina kata jangan terus percaya, Lia cuma tunjuk dia boleh pikat semua jejaka.


Dengarkanlah kisah cinta Lia,
Gadis idamanku zaman remaja,
Jalan nyata semanis cinta biasa,
Namun akhirnya terus berbunga,
Cinta lahir dari rasa benci,
Cinta lahir dari sebuah puisi.
Namun kisah tak kekal selamanya,
Cuma ia sewaktu remaja,

Sah memang benar, Lia dah dicabar, kalau dapat aku dalam satu minggu menang besar, kalau kalah, Lia kena hukum, beli makanan untuk kawan-kawan sedia maklum, dan hari isnin, Lia mulakan strategi, dia cuma ada masa dalam 5 hari, Lia dekat padaku, duduk di sebelah, minta aku tulis puisi untuk letak dalam majalah, aku kata boleh saja sambil beri muka selamba, esok hantar kalau idea sudah ada, loceng pun berbunyi, lalu aku terus beredar, tinggalkan Lia di belakang dengan muka kecewa, tinggal satu hari, godaannya takku layan, Lia putus asa dan tunjukkan muka bosan, Lia kata tak pernah dia jumpa orang sepertiku, sombong mengada-ngada jual mahal nanti tak laku…


Dengarkanlah kisah cinta Lia,
Gadis idamanku zaman remaja,
Jalan nyata semanis cinta biasa,
Namun akhirnya terus berbunga,
Cinta lahir dari rasa benci,
Cinta lahir dari sebuah puisi.
Namun kisah tak kekal selamanya,

Dan hari itu aku hantar puisi di mejanya, puisi tentang cinta yang bukan mainan semata, di situ ku tulis bahawa aku tahu niatnya, namun tetapku luahkan rasa cintaku padanya, Lia mula sedar, dan memohon maaf padaku, tapi dalam mainan dia benar cinta padaku, cuma terlalu payah egonya untuk mengaku, tapi ku tak kisah, yang berlalu biar berlalu, yang pasti cinta kami mula bersemi, ponakan asmara disirami setiap hari, ramai tak percaya,nyata Lia telah berubah, perubahan dari gadis terpopular dalam sekolah, dia serahkan cintanya cuma hanya untuk diriku, lalu ramai rasa benci ramai juga rasa cemburu, budak lapor kami berduaan di tempat sunyi, hingga kami dibuang sekolah, dan tak pernah jumpa lagi…

Dengarkanlah kisah cinta Lia,
Gadis idamanku zaman remaja,
Jalan nyata semanis cinta biasa,
Namun akhirnya terus berbunga,
Cinta lahir dari rasa benci,
Cinta lahir dari sebuah puisi.
Namun kisah tak kekal selamanya,

P/s: Orang dah berzaman dengar, tapi saya baru jumpa. Heh, lagu ni comel!

Lenamu Buat Aku Lega

Posted by Ahsfantasy Ryu Ahad, Ogos 21 14 Buah Fikiran Pengunjung
Lena kamu buat aku rasa lega. Aku tak sanggup lagi lihat jagamu bersalut duka. Kamu lagi teringat tentang dia. Aku cuba asingkan cerita. Menempis dusta ciptaan dia. Tapi aku lihat kamu masih bersisa setia. Cukuplah sayang, dia tak pernah kenal erti setia. Dia hanya tahu ketawa tertimpa dunia. Dia terlalu buta. Sakit kamu aku juga rasa. Aku tak mahu kamu terusan leka. Dalam angan dalam pelukan dia. Kerna yang aku tahu, dia tidak layak untuk kamu meski buat sekelumit masa. Kamu juga harus percaya, pasti ada kunjungan bahagia. Pasti bukan dari dia si buaya durjana.

P/s: Yang aku harap hanya kekuatan kamu mengharung segala.

Sampah [noktah]

Posted by Ahsfantasy Ryu Khamis, Ogos 18 14 Buah Fikiran Pengunjung
Dahulu..
Awak nak sangat kan? Baik, ambillah.

Sekarang..
Awak nampak macam menyesal. Bingung. Terpinga-pinga. Kenapa? Awak baru perasan ya? Tentang apa yang awak rebutkan.. semua tu adalah sampah!

... dan oleh sebab sampah tu,
awak telah banyak menggadai maruah. Sedarlah.

P/s : Reaksi emosi usah dituruti kerana implikasi kadangkala tak seperti yang diimaginasi.

Cukup-cukuplah Memfitnah Saya

Posted by Ahsfantasy Ryu Selasa, Ogos 16 24 Buah Fikiran Pengunjung
Terus-terusan dibelasah pertuduhan melampau yang tidak berasas oleh dia yang merasakan dirinya serba sempurna. Cukup-cukuplah memfitnah saya. Henti-hentilah prasangka penuh emosi itu. Sebenar-benarnya saya tak mampu nak layan emosional yang menggila dia, bimbang emosional saya pun terheret sama, kerna saya juga manusia biasa. Ya, saya biasa sahaja. ^^  


P/s: Sifat keanak-anakan itu selalu membuatkan saya ingin ketawa terbahak-bahak namun saya masih kekal menguntum senyum. Jangan pernah rasa orang takkan bahagia tanpa kita, kerna pencetus bahagia adalah Dia.  :)

Dia Telah Dijemput Tuhan

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, Ogos 15 12 Buah Fikiran Pengunjung
:: 15 Ogos 2011 ::

Terlalu sibuk berpraktikum di sekolah, saya tak perasan beberapa panggilan yang tidak dijawab daripada beberapa orang ahli keluarga tertera di muka telefon sejak jam 11 pagi. Pulang dari sekolah lebih kurang jam 2.30 petang baru sedar. Itupun setelah dia menghubungi saya untuk menyampaikan berita tu.

Segera saya hubungi bonda, teresak sedikit tangisan namun saya redha jika itu ketentuanNya. Paksu meninggalkan kami di bulan mulia, semoga roh Paksu tenang di sana. 

Ab Aziz bin Ibrahim
Al-fatihah~

P/s: Setiap yang menemui pasti akan meninggalkan. Hargai selagi ada, namun fahamilah bahawa suatu hari ia akan pergi jua.

Meski Hanya Lintasan Bayangan yang Sedikit!

Posted by Ahsfantasy Ryu Sabtu, Ogos 6 25 Buah Fikiran Pengunjung
Semoga tangisan ini adalah untuk yang terakhir kalinya. Tangisan yang akan mencampakkan segala rasa yang aku peluk selama ini jauh-jauh. Aku tak daya nak tanggung rasa yang selalu dimusuhi. Wasangka terhadap sekeping hati yang langsung tidak kau ketahui, dan terusan kau ragu. Sewenangnya kamu terus mengungkit, aku biarkan. Namun kini biarkan aku bangkit, aku tidak ingin apapun dari kamu untuk detik ini, meski hanya lintasan bayangan yang sedikit!


P/s : Maafkan aku untuk segalanya.

Kek Lapis Sarawak Mengandungi DNA Babi

Posted by Ahsfantasy Ryu Khamis, Ogos 4 10 Buah Fikiran Pengunjung
Aduh, sakit mata tengok haiwan ni, tapi nak juga tempek kat sini. Biarlah, memang kita sedang cakap tentang spesies haiwan ni kan? Menyandang panggilan 'babi' ni, bila sah bahawa haiwan ini adalah seekor babi, memang haramlah! Eh, kasar ya? Okay, khinzir.


Sebelum berbuka tadi, saya belek-belek myMetro, kalau nak harap beli surat khabar, memang susah. Bila terbaca tajuk dilema pengusaha kek lapis Sarawak tu, saya tertarik. Berita tu mengisahkan tentang penggunaan mentega yang mengandungi asid deoksiribonuklik (DNA) babi dalam kek lapis. 

Menurut pengusaha kek lapis tu, sebelum ini pihak Jakim menyatakan bahawa mentega tersebut halal. Namun semalam Jais dan Jakim kembali membuat pengesahan bahawa mentega tersebut mengandungi DNA babi. Isu DNA babi dalam mentega ini timbul selepas Bahagian Penyelidikan, Jabatan Agama Johor, mengesannya dan mengeluarkan amaran kepada pengguna Islam, pada 18 Mei 2011.

Jangan risau kerana Jabatan Agama Islam Sarawak (Jais) dan Jakim akan mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai isu berkenaan bagi mengelak kekeliruan orang ramai mengenai penggunaan mentega itu tidak lama lagi. Hati-hati dengan mentega berjenama Golden Churn Creamery Butter.  risau terbuat biskut raya dengan mentega tu pula. Ah!


Bukan seorang dua pengusaha yang menggunakan mentega tersebut namun lebih 400 pengusaha telah menggunakannya. Para pengusaha harapnya melupuskan semua stok yang ada di samping menyamak semua peralatan untuk memproses kek lapis tersebut.

P/s : Mencari yang halal itu adalah sesuatu yang wajib.

Berikan Ruang Selesa, Akan Kusayang Sepanjang Masa

Posted by Ahsfantasy Ryu Rabu, Ogos 3 22 Buah Fikiran Pengunjung
'Sayang' itu bagaimana ya? harus sentiasa didakap dan dicium manja? harus setiap masa ditatap dipuja? harus setiap ketika bergelak ketawa bergurau senda? cukup-cukuplah dengan gelodak jiwa tanpa pencemaran nafsu dan hawanya. Sungguh, aku sayang kamu cinta. Tapi saat apa yang aku dan kamu tuntut itu berbeza, aku mulai rasa hampa, terduduk lalu kecewa. Kamu, berikan aku ruang selesa, aku akan sayang kamu sepanjang masa.

P/s: Sayang itu terkadang dihantui oleh perbezaan jiwa, namun kamu tetap akan setia bila cinta mengatasi segala.

...Tulisan Rakan Blogger