Header Ads

  • Latest Posts

    E-Vetting | Tapisan Keselamatan Kerajaan Malaysia

    Prosedur seperti kebiasaan, sebelum terlanjur bertugas dan berbakti, setiap penjawat awam perlu melepasi tapisan keselamatan yang diselia oleh Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Kerajaan Malaysia di Jabatan Perdana Menteri (http://www.cgso.gov.my/). Mana-mana bakal penjawat awam yang belum mengisi jom ke http://evetting.cgso.gov.my//login.php. Bermula dengan buat permohonan, sehinggalah cetak sijil pengesahan. Pengesahan mengambil masa sebulan bermula tarikh permohonan dihantar.

    Segala pertanyaan boleh rujuk:
    Nooreen Nordin
    Unit ICT, Bahagian Khidmat Pengurusan
    Pejabat Ketua Pegawai Keselamatan Kerajaan Malaysia
    Jabatan Perdana Menteri
    0388726066

    P/s: Moga dipermudah segala urusan kita semua.

    34 ulasan:

    1. e-vetting ni dh isi ke belum erk. alamak lupa sudah.

      BalasPadam
    2. err..sy tak tahu apa bende ni..hmm..kena explore ni

      BalasPadam
    3. erk. dah isi dan lulus tapi dalam surat tawaran baru2 ni. tempoh sah lau setahun ja. huhu hana buat bulan 3/2012 sekarang 6/2013 dah xboleh diterima.. huhu kena bagitau hep ni. hehe

      BalasPadam
    4. Salam..Saya baru isi e-vetting ni tp slps sy klik butang hantar keluar 'error'..then bila pergi ke lmn utama, sy kena isi semula maklumat yg sama.

      Mcm mana nak tau permohonan kita berjaya dihantar @ tidak ye..TQ.

      BalasPadam
    5. @Syaifuddin Alias Nanti nak kerja, akan tahu sendiri :')

      BalasPadam
    6. @BTR Rompin Cuba buat semakan melalui panggilan telefon kepada Puan Nooreen Nordin - 0388726066..

      BalasPadam
    7. sy dh isi evettg 2 n t'hntar sdah...mslah skrg sy lpa upload gmbar,,agak2 ye mreka trma x sy py evettg 2?
      from dines duat

      BalasPadam
    8. sy da isi evetting ni dr tahun lepas tp pegawai yg sah tu xwat pengesahan lg..da byk kali kol pejabat dia tp xprnh di angkat...staff lain ckp dia cuti...lama benar la dia cuti...stp kali kol ckp cuti. tolong la cpt.

      BalasPadam
    9. Hello, saya tersilap isi borang masa buat e-vetting. Sepatutnya Latihan SPA tapi terisi Latihan SPP. Mcm mana nak ubah? >.<
      Tolong.. Tolong..

      BalasPadam
    10. Hello, saya tersilap isi borang masa buat e-vetting. Sepatutnya Latihan SPA tapi terisi Latihan SPP. Mcm mana nak ubah? >.<
      Tolong.. Tolong..

      BalasPadam
    11. @nes Muat naik gambar ialah pilihan. Untuk lebih kepastian boleh rujuk Puan Noreen 0388726066 :)

      BalasPadam
    12. @reyoma Boleh rujuk Puan Noreen 0388726066 untuk kenal pasti masalah..

      BalasPadam
    13. @Toh Siang Masuk semula menggunakan akaun yang anda dah daftarkan, kemudian edit..

      BalasPadam
    14. da setahun hantar..tapi status masih "Permohonan Telah Dihantar ke Pengesah Jabatan." ape maksud dia..boleh terangkan..siapa yang pengesah jabatan..??

      BalasPadam
    15. Hi,Permohonan saya tidak sah kerana kesilapan gelaran jawatan.Apa yang harus saya lakukan untuk membetulkan kesilapan ini,tq!

      BalasPadam
    16. Hi,permohonan saya tidak sah disebabkan kesalahan gelaran jawatan.Apa yang harus saya lakukan untuk membetulkan kesilapan ini?tq!

      BalasPadam
    17. Hye, saya tersilap isi borang masa buat e-vetting. Sepatutnya Latihan SPA tapi terisi Latihan SPP. Mcm mana nak ubah permohon tersebut? harap boleh bantu

      BalasPadam
    18. @Ahsfantasy Ryu saya macam x j8umpa je cara nak edit,,boleh ke?

      BalasPadam
    19. terlupa kata laluan mcm ne plk ye

      BalasPadam
    20. KENAPA TIDAK BOLEH MASUK? INTERNET OK JER? SAYA GUNA INTERNET EXPLORER, XBOLEH KE?

      BalasPadam
    21. Hai, sebelum ini saya dah pun isi evetting yang lama. Tapi apabila saya hendak semak status sekarang, laman yang baru menunjukkan pengguna tidak mendaftar lagi. apakah yang saya harus buat sekarang?

      BalasPadam
    22. hai sebelum ini saya telah mendaftar di laman evetting versi lama. tapi apabila saya hendak menyemak status pada masa sekarang, laman evetting terbaru ini menunjukkan saya tidak mendaftar sebagai pengguna lagi. apakah yang saya harus buat sekarang?

      BalasPadam
    23. td sy nk msuk akaun sy...tp xdpt..ble sy cube bnyk kali dye tulis akaun sy dikunci...mcm mne sy nk buat ye??

      BalasPadam
    24. maafkan saya saya dah daftar n nak check ttg maklumat evetting tetapi x boleh acces kata laluan saya tak betul try untuk reset kata laluan dan hanatar pada email saya tapi bila buka email xada apa2

      BalasPadam
    25. saya dah daftar sblm ni nak update information ttp kata laluan saya dikatakan salah try reset n check pada email tapi x terima apa2 boleh bantu??

      BalasPadam
    26. Baik tidak perlu wujudkan kemudahan ni kalau tidak mampu memudahkan sebaliknya mengelirukan. Suruh cek e-mail ..? takde masuk pun..bengang..!!! mau daftar semula tapi dimaklumkn telah daftar pulak..???

      BalasPadam
    27. KENAPA LINK EVETTING INI TELAH HILANG? HANYA TINGGAL EVETTING JABATAN KETUA MENTERI SAHAJA

      BalasPadam
    28. Anyone can let me know how to delete or cancel the the application? As I applied wrongly. Do feedback to me in my email add : jiayi87@ymail.com

      Thanks.

      BalasPadam
    29. Salam sejahtera, kalau akaun pengguna dikunci macam mana ya? Kena tunggu akaun dibuka semula ke macam mana?

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728