Header Ads

  • Latest Posts

    Doa Untukmu Sahabat

    Wahai Maha Pengasih, jika sahabatku jatuh cinta, benihkan cintanya kepada seseorang yang melabuhkan cintanya kepada-Mu, agar bertambah kekuatannya untuk mencintaimu. Wahai Maha Penyayang, jika sahabatku jatuh hati, izinkanlah dia menyentuh hati orang yang hatinya tertaut kepada-Mu, agar sahabatku tak jatuh dalam jurang cinta yang murah. Wahai Maha Penyayang, jika sahabatku rindu, jagalah rindunya kepada Dia, agar sahabatku taklalai merindui syurga-Mu.

    Ya Allah, seandainya sahabatku sesat dalam kabus perasaan, bukakanlah hatinya agar menerima petunjuk-Mu. seandainya dia diasak oleh seribu satu godaan nafsu, bantulah dia dengan banteng iman-Mu. Seandainya dia kecewa dan terluka, balutlah jiwanya dengan kehebatan alunan ayat-ayat sucimu. Seandainya dia tertarik pada larangan-Mu, payungilah dia dari ajakan syaitan laknatullah itu. Mudah-mudahan cintanya hanya pada-Mu, rindunya hanya pada kenikmatan syurga-Mu dan setianya pada perintah-Mu.

    2 ulasan:

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728