Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Saya Belajar untuk Melupakan

Posted by Ahsfantasy Ryu Ahad, November 14 12 Buah Fikiran Pengunjung
Saya perlu belajar untuk mengerti bahawa hidup ini terlalu singkat untuk dipenuhi dengan keluhan penyesalan. Betapa saya merugikan sesuatu yang berharga untuk menyesali apa yang saya anggap 'berharga' kiranya saya mengagungkan penyesalan di masa lalu. Hidup penuh penghargaan bagi mereka yang tahu menghargai.

Hari ini adalah anugerah, hargailah.

Saya juga harus belajar untuk cuba melupakan. Betapa saya telah mensia-siakan saat yang ada untuk mengingati sesuatu yang seharusnya mati; mati dalam jiwa. Bahkan lagi merugikan untuk mengingati sesuatu yang sekelumitpun tak pernah menguntungkan untuk hari ini mahupun masa depan.

Sedetik dua mengingatkan, saya seharysnya senym kerna saya masih mampu betahan namun jangan sampai ingatan itu mengganggu gugat keharmonian mentari di hari ini. Kita punya hati, yakinlah pada kekuatannya. Hati memiliki kemampuan untuk mengubati dirinya sendiri apabila kita menyuburkan ikhlas di tamannya. Cubalah.

P/s: Hidup di dunia hanya sekali.

12 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger