Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Kalau Dah Putus Cinta Tu, Mulut Sila Cun

Posted by Ahsfantasy Ryu Jumaat, Januari 14 20 Buah Fikiran Pengunjung

Oh, kes apakah ini? Cinta datang dan pergi, normal la sebab cinta memerlukan keserasian. Ada yang bernasib baik dan ada yang kurang bernasib baik bila harus mencuba berulang kali. Allah berhak untuk menguji kita. Sememangnya tak ada masalah bila baik niat kita dan betul perjalanan kita. Cinta tu indah bukan?


Masa bercinta, dunia pun kadang-kadang kamu dah lupa. Syoknya cinta? Mungkin. Tapi bila putus cinta? Mula nak jaja cerita buruk tak tentu hala atas dorongan marah dan kecewa. Nak burukkan nama bekas kekasih kamu, apa faedahnya? Sangat saya hairan, yang sudah tu, sudahlah. Jangan buat suara langau kat belakang apatah lagi tentang seseorang yang kamu pernah sayang. Kalau nak mengutuk mengata, biar semuanya ketika in a relationship, bukan setelah berpisah. Perjalanan masih jauh.

Kalau orang tanya tentang hubungan kamu dan dia, susah ya nak cakap:
  • Jodoh kami tak panjang, tak ada jodoh nak buat macam mana...
  • Mungkin dia boleh dapatkan pasangan yang lebih baik daripada saya..
Buruk-burukkan nama bekas pasangan kamu, apa yang kamu akan dapat? Kepuasan? Mungkin untuk sebulan dua.Jangan nanti nak menyesal bila Yang Berkuasa dah putarkan roda. Semudah kamu memfitnah, mencela, dan memburuk-burukkan dia, tidak semudah itu bagi kamu untuk mengembalikan sebuah penghormatan. Sama-sama memaafkan, itu yang sebaiknya.

P/s: Ni bukan sahaja kamu yang buat suara langau, kekasih baru kamu pun sama menyebarkan fitnah. Ah, lelaki/perempuan yang baik untuk perempuan/lelaki yang baik, begitu juga sebaliknya. Jadi, senyumlah!

20 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger