Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Poligami: Padah Tinggal Sebumbung, Madu Ditetak

Posted by Ahsfantasy Ryu Sabtu, Januari 8 17 Buah Fikiran Pengunjung

Ni tentang madu poligami ya, bukan madu lebah, madu bunga atau sebagainya. Hari ni dah hangat pasal peperangan antara madu yang berusia 26 dan 50 tahun di kedah.

Dalam kes tersebut, isteri muda yang berusia 26 tahun telah menetak isteri pertama yang berusia 50 tahun dan anak isteri pertama itu juga mengalami kecederaan akibat terkena libasan parang sewaktu cuba meleraikan pergaduhan.


Si suami ni mengatakan bahawa sebelum ni isteri-isterinya tak pernah mengalami masalah tapi bertentangan dengan kenyataan jiran dan anaknya yang menyatakan bahawa kedua-duanya selalu bertengkar kerana cemburu. Malas nak ulas panjang, kalu nak tahu lebih lanjut, jenguk kat Laman Metro dan Laman Utusan.

Saya sebagai perempuan rasa geram, kenapa si suami tak sediakan dua buah rumah yang berasingan untuk isteri-isterinya. Dulu beriya-iya sangat nak kahwin kan? Kalau tak mampu jangan nak mengada-ngada pak cik!

Aisyah isteri Rasulullah yang miliki iman menebal tu pun selalu cemburukan isteri baginda yang lain terutamanya Khadijah dan Zainab, apatah lagi kita perempuan biasa. Rasulullah tak tempatkan isterinya di bawah satu bumbung okay, sila ingat tu! Islam mementingkan penjagaan hati, meski madu setuju sekalipun, tinggal satu bumbung tu tak digalakkan untuk mengelakkan kejadian yang tak diingini berlaku.

P/s: Semoga segalanya menjadi iktibar untuk kita semua.

17 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger