Header Ads

  • Latest Posts

    Sekolah Kebangsaan Budu

    Sunyi. Sepi. Maafkan saya untuk tempoh masa yang tak terlakar pena di sini, saya sedang getir di sebuah perkampungan dalam kawasan Benta, sedang membentuk jiwa supaya menjadi pendidik yang mendidik, praktikum.

    Tempoh sebulan di sana, saya akan terputus hubungan internet. Rumah sewa tempat saya menginap itu (Kampung Chat) agak terbatas perhubungan atas talian. Litputan Celcom dan Maxis juga sangat terhad, kadangkala saya bercakap keseorangan di corong telefon, talian terputus tiba-tiba itu perkara biasa.

    Hujung minggu ini saya mengambil masa keluar seketika dari kampung tersebut, mendapatkan bekalan makanan serta keperluan sesi pengajaran dan pembelajaran nanti. Demi Allah, ketentuan ini membuatkan saya lebih menghargai, lebih mensyukuri. Teman, doakan saya supaya nanti saya akan mampu menjadi pendidik yang arif dalam mendidik anak-anak bangsa. Saya guru Malaysia!

    P/s: Selamat menjalani praktikum buat teman-teman.

    15 ulasan:

    1. gud luck syg...
      pengorbanan seorg guru itu amatlah mulia...

      BalasPadam
    2. tanpa guru manusia itu bukan siapa2...

      BalasPadam
    3. semoga dpt buat yg terbaik .. :)

      BalasPadam
    4. good luck ayu~ insyaAllah ayu boleh..

      BalasPadam
    5. tahniah...as a new teacher...proud to hear that...

      BalasPadam
    6. gudlux k.ayu.. :)
      free2 jnguklah kami d cni..

      BalasPadam
    7. gud luck..
      moga apa yang dimiliki adlah yang tebaik..ehehehee

      BalasPadam
    8. selamat petang cikgu...
      teruskan niat murni kamu tu...pengorbanan seorang cikgu amatlah mulia..terus teringat cerita GEMILANG...

      BalasPadam
    9. good luck!!! semoga jadi pendidik yg terbilang..

      BalasPadam
    10. Selamat berpraktikum yer..jasamu dikenang! :D

      Katne posting?

      BalasPadam
    11. thanks semua,
      sorry tw kte ley
      on9 ujung2 mngu jep..hhuhuhu~

      BalasPadam
    12. drop by baca entry dan menabung...
      great....
      daa~

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728