Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Tak Perlulah Berlagak Diva. Tak perlu.

Posted by Ahsfantasy Ryu Rabu, November 2 11 Buah Fikiran Pengunjung

Orang cakap, kalau nak buat apa-apapun, biarlah kena pada tempatnya. Betul? Betullah. Saya istilahkan ia sebagai adil. Dia buat silap, bagus, saya puji kamu kerana kamu menegur kesilapannya. Jauh di sudut hati, saya doakan agar dia menerima teguran kamu dengan berlapang dada, yang mampu membuat dia sedar, dan sekiranya dia berubah; Alhamdulillah.

Saya tak hukum awak juga buat kesilapan, tapi saya tak senang bila awak jaja cerita dia kepada orang ramai, bagitahu semua konon-kononnya awaklah penyelamat. Awak dah tegur dia. Awak dah nasihat dia. Apa awak rasa perlu untuk buat tindakan susulan macam tu? Pada saya; tak perlu awak. Tak perlu. Itu keaiban dia.


Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Barang siapa menutup aib seseorang Islam, maka Allah akan tutupkan aibnya di dunia dan di akhirat. (Hadis riwayat at-Tirmidzi)


P/s : Mohon lindunganMu daripada segala rasa yang merosak binasa.

11 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger