Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Kalau Tuhan Pisahkan, Awak Marah Tuhan?

Posted by Ahsfantasy Ryu Khamis, Disember 8 33 Buah Fikiran Pengunjung
Kalau malam-malam yang sebelumnya, masa ni saya dah dibuai mimpi. Tapi saya ambil masa kejap. Cerita tentang orang yang saya sayang. Orang cakap bila kita sayang seseorang, kita tak perlukan sebab. Macam saya sayang dia, saya tak tahu kenapa saya sayang dia.

Oleh sebab sayang dan tak nak kehilangan, saya selalu pesan pada dia nanti janji jangan tinggalkan saya sebab saya cukup gembira bila bersama dia. Saya tak nak berpisah dengan dia. Kemudian dia pandang saya dengan muka yang selamba macam tak ada dosa sambil cakap, "kalau Tuhan pisahkan kita, awak marah Tuhan?" Saya senyap, semua kata yang tersusun lenyap.

Alih muka, pandang jauh sedepa, buat muka macam manusia yang tak pernah ada perasaan apa-apa. Dalam hati saya cakap, "saya tak marah Tuhan, saya tahu Tuhan dah aturkan yang sebaiknya dan segalanya adalah ketentuan. Cuma saya nak tengok kesungguhan awak untuk betul-betul selalu ada untuk bersama saya. Selebihnya saya berserah." Ya, saya kalah dan saya pilih untuk mengalah.
P/s: Banyak ketika perempuan ni banyak mengada-ngada; macam saya. MyEm0.Com

33 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger