Header Ads

  • Latest Posts

    Debaran 2010

    Debaran??? Ya, membuatkan saya berdebar-debar... Kenapa??? Hmm kerana debaran bahagia mencari Akhbar Mingguan iLuvislam edisi pertama sejurus selepas memperkenalkannya melalui edisi pengenalan pada Disember lalu, kerana tuntutan gantirugi ke atas kerajaan kelantan sebanyak RM800 juta dan isu kenaikan harga gula!


    iLuvislam.com sememangnya tak asing lagi, bukan? alhamdulillah sekarang kita boleh dapati akhbar mingguan iLuvislam pula. Bagi rakan-rakan yang berminat, maklumat lanjut, boleh ke web iLuvislam. Akhbar ini dikeluarkan setiap Jumaat dengan harga RM 2.00. Pelbagai isu kontemporari islamik, dalam negara, luar negara dan pelbagai kisah umat islam dan bukan islam. pelaburan yang menguntungkan. Ayuh kita menyokong usaha murni ini, tarbiah untuk semua!


    Keduanya, hati saya berdebar-debar, kebimbangan, tatkala membaca perkhabaran tentang tuntutan ganti rugi sebanyak RM800 juta oleh Timbermine Sdn. Bhd. ke atas kerajaan Kelantan. Tuntutan ini berikutan pembatalan projek pembalakan pada 1975 saat pemerintahan Barisan Nasional membatalkan perjanjian tersebut pada 18 Mac 1975. saya sangkakan kes itu telah selesai, namun inilah dugaan, takkan pernah sunyi. Namun saya percaya, kes ini pasti dapat diselesaikan dalam cara yang terebaik oleh kerajaan Kelantan, I'm Kelantanease!


    Ketiganya, berdebar-debar tentang isu G.U.L.A! Hmmm bagi pencinta kemanisan sudah tentu gusar bukan? bagi yang merancang kenduri barangkali khuatir, bagi suri rumahtangga juga mungkin bimbang... dipendekkan, semua yang menggunakan gula, pening!! Kesimpulannya, hmm kenaikan gula sebanyak 20sen daripada RM1.65 kepada RM 1.75 itu agak mengecewakan. namun apa daya kita, segalanya bergantung kepada harga gula mentah dunia..huhuhu..

    8 ulasan:

    1. salam. selamat tahun baru 2010. jumpa Isnin nih. :P

      BalasPadam
    2. okay ayisy, jmpe isnn t,
      jgn lupe ole2!! =D

      naz..salam 2010..hehe

      BalasPadam
    3. Salam Maal Hijrah & Selamat Tahun Baru. Sudikan ke blog Kak G utk menerima cenderahati Maya. Harap2 suka ... terima kasih.

      BalasPadam
    4. cik epal:
      huk3! itulah yg trjadi!! =D

      DDrfauziah:
      insyaallah akn brknjung ke sana,tQ..
      salam maal hirah!! =D

      BalasPadam
    5. Salam Tahun baru adik AhsFantasy :)

      BalasPadam
    6. salam thun baru abg rlevan..=D

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728