Header Ads

  • Latest Posts

    Orang Nak Belanja Makan, Itu Rezeki Namanya!

    Sangat seronok kalau orang belanja makan! Bukan pisau cukur, tapi kita guna pepatah "orang berbudi, kita berbahasa" Kalau orang tak nak belanja kita, jangan desak-desak pula, tidak salah kalau kita yang memulakan. Bukan nak kikis duit orang tapi proses suka-suka dalam merapatkan ukhuwah.

    Hari ni orang belanja kita, esok lusa kita pula yang belanja orang, manisbukan? Tapi kalau ada orang degil asyik nak belanja kita, biarkanlah sebab rezeki tak boleh nak tolak. Tapi hati-hati, kadang-kadang orang nak uji kita. Belanja-membelanja ni normal la, jangan kedekut sangat sebab kalau kita buat baik kat orang lain, bukan setakat Dia yang akan sayang kita, tapi mereka! Belanja orang tidaklah salah, tapi jangan sampai muflis.
    Kat atas tu muqaddimah semata-mata. pada 13 hingga 16 Mei lalu saya ke Kuantan lagi, tapi bukan untuk aktiviti equestrian seperti selalu! Saya bersama-sama 6 lagi rakan-rakan dan ketua-ketua jabatan serta pensyarah ke East Coast Mall untuk pameran Pusat Kecemerlangan Pedagogi Peribumi Kebangsaan sempena Sambutan Hari Guru Kebangsaan yang pada tahun ini berkampung di negeri Pahang.

    Saya tinggalkan tentang pameran tersebut seketika, fokus sekarang adalah kepada sepanjang 4 hari saya berada di sana, sangat best! Makan ditanggung, tapi dek kerana saya ni kuat makan, ada juga yang saya 'tambah' sendiri.

    Saya nak ucapkan terima kasih kepada:
    • Encik Azhari sebab belanja saya lukisan kartun oleh abang Kazim (kartunis akhbar Utusan Malaysia);
    • Cik Nor Asiah Ismail sebab belanja saya makan keropok lekor di kedai Mokna dan sarapan di Restoren Natam;
    • Encik Ghaffar Jaafar sebab belanja saya makan Pizza dan Lunch di Restoren Natam;
    • Encik Aminuddin Mohamed sebab belanja saya makan malam di Rezeki Gelas Besar;
    • Encik Saifuddin sebab belanja saya makan di Awana;
    • Encik Wahab Isa dan Encik Dzulkarnain Mat sebab belanja makan di kedai yang saya lupa namanya di belakang EC Mall tu;
    • Dr. Azhar sebab bagi kami duit belanja sarapan;
    • Abang Aziz sebab belanja saya makan di KFC;
    • Abang Rizal sebab belanja saya makan di Chicken Rice Shop;
    • Hafiz sebab belanja saya makan Big Apple;
    • Ms. Veg sebab sentiasa buat rumah terbuka!
    Memang bahagia! ucapan penghargaan yang utama : THANKS TO ALLAH, Alhamdulillah~ (◑‿◐) Dah balik institut, terus macam biasa, Maggi!

    10 ulasan:

    1. ade sape2 nk belanje aku makan..?

      BalasPadam
    2. uihhhh...syiokkk nya
      sedap dengar perkataan BELANJA tuhhh
      hehehehhe...bila nak belanja aku lak....ehehehe

      BalasPadam
    3. kak ayu blanje aa wani pulop hehe

      BalasPadam
    4. arief:
      klw kte pna bnje owg mkan,
      t ad la yg nk bnje kte mkn..
      =P

      sara:
      mmg best gler yunk!
      boley jek, ko nk mkan pew??
      hehe..

      wani:
      buleh, tlung k'yu beli nc
      plak deh len x.. =))

      BalasPadam
    5. hehehehe....
      masakan paling best dari kelantan...
      (^_^)v

      BalasPadam
    6. pergh..
      mleleh i liur..
      da la ri nie ak mkan megi jek..
      huk3 sdeyh~ (!!)

      BalasPadam
    7. sedap yer...pat blnje miza lak...huhu

      BalasPadam
    8. boley2..
      t g kntin azmi..
      ambik gule2 2 bjik..
      t k'yu byarkan..hehe=)

      BalasPadam
    9. orang belanja makan makin sedap hehee

      BalasPadam
    10. hehe..
      yew wan, mkin sdap n ati gumbira..
      =))

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728