Header Ads

  • Latest Posts

    Temani Saya di Skype!!!


    Seperti biasa, kalau tiba hari yang sepatutnya saya siapkan assignment, jemari saya akan gedik-gedik santai menari di sini! Tiba-tiba hari ni rasa nak tulis pasal Skype. Ramai yang dah guna Skype dan ramai juga yang belum mengendahkannya. Sejujurnya, memang saya lebih suka guna Skype. Kenapa? Ni antara sebab-sebabnya:
    • Bab-bab nak hantar gambar atau mana-mana dokumen, memang saya tabik spring kat Skype! Perkhidmatannya sangat memuaskan hati berbanding yang lain, lebih mudah dan cepat!
    • Kalau saya guna Skype, saya tak perlu risau tentang situasi saya terlupa isi-isi perbualan yang lepas, sebab perisian ini menyimpan segala perbualan di ruangan Skype bukan sahaja untuk perbualan semalam, kelmarin, minggu lepas atau bulan lepas, tapi sejak seawal kita memulakan perbualan!
    • Kalau saya ni jenis yang curang, saya boleh delete je perbualan yang mencetuskan skandal! Tapi saya bukan jenis yang macam tu okay!
    • Guna Skype tak perlu saya serabut mata melihat Taskbar yang sarat dengan tetingkap di bawah tu. Hmm.. Contohnya guna YM, kalau berbual dengan 10 orang, maka 10 tetingkap la yang akan berselirat di Taskbar... Tapi kalau gunakan Skype, berbual dengan banyak mana pun rakan, hanya 1 tingkap yang digunakan!
    • Selari dengan tujuan penciptaannya yang berfokuskan Voice Messenger, ternyata fungsi suaranya lebih berkualiti daripada yang lain.
    • Webcam? Cunlah berbanding yang lain!
    • Boleh tambah, buang dan block orang sesuka hati! 
    • Kalau duk luar negara, panggilan telefon boleh dibuat dengan kadar yang murah, tapi yang ni kena topup la, Kalau PC2PC, percuma!
    Tapi sebenarnya, saya ni bukan jenis yang suka chatting sangat, walau guna apa jua application pun, dalam seminggu, kadang-kadang 2-3 kali sahaja saya melayan application ni, tu pun kalau ada perkara penting je, huhu.. Hmm.. Buat yang dah guna Skype, tahniah! Kalau yang belum cuba, jom cuba! Jangan lupa untuk memuat turun!

    5 ulasan:

    1. bena dah pakai skype!
      heeee~
      mmg bes..

      BalasPadam
    2. hehe.. tak pernah guna skype.. blom ade keperluan lagi

      BalasPadam
    3. riBEna:
      hehe.. kte jr chat,
      tp klw gedik ngat nk chat,
      skype dhati..=)

      jard:
      ngee~
      tngu kprluan smpai kay..
      =D

      BalasPadam
    4. hehe..sile2..
      kte law nk send sumthn,
      mmg kompem gne skype. =)

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728