Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Elaun: Aku Nak Beli Selipar Jepun Pun Tak Mampu!

Posted by Ahsfantasy Ryu Selasa, Januari 25 45 Buah Fikiran Pengunjung

Kalau fikir tentang elaun memang pening, lebih-lebih lagi bila kita diberi harapan yang plastik. Lepas tak masuk Isnin, cakap masuk hari selasa. Lepas tak masuk hari selasa, cakap hari rabu. Begitulah keadaannya sampai berlarutan bermingu-minggu. Tapi tak mengapa, kesabaran tu tetap indah kan?

kalau tak makan tu tak kisah sangat tapi kalau duk dengar:
  1. Hoi, esok bayar duit buku 30 ribu!
  2. Weh, jangan lupa bayar duit fotostat 20 juta esok!
  3. Lusa bayar duit BBM 20 bilion!
  4. Duit jamuan bila nak bayar?
  5. Untuk program tu kita wajibkan beli baju 15 sen!
Ha tu contoh la kan... Tak sakit telinga dengar? Dengan hati pun sakit kan? Lagi-lagi bila pemilik suara berkenaan tu tak tahu budi bahasa. Simpati kepada mangsa keadaan, kita sama-sama terhimpit. Sila berdoa semoga elaun cepat-cepat masuk, sekian terima kasih..

P/s: Duit elaun atau duit pinjaman ni perkara yang paling pelajar cakna bila kat kampus. Ya, duit bukan segalanya, tapi sekarang nak masuk tandas pun kena bayar kan? Huhu..

45 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger