Header Ads

  • Latest Posts

    Ketahui Sebab Kenapa Kita Join Contest


    Bagi blogger yang masih berjinak-jinak dengan dunia ni, jom kita ketahui kenapa kita memeriahkan segmen giveaway, contest, award dan sebagainya. Kalau kita tengok, setiap segmen atau contest ni dia ada chain reaction kan? Tersebar meluas.

    Ya kita dapat tambah lebih ramai kenalan, boleh jalinkan hubungan antara penganjur dan peserta dan juga sesama peserta. Perserta yang join ni kebiasaan mereka aktif. Bila kita join, sapa peserta tu mungkin dapat menambahkan pelawat dan pengikut blog kita. Jadilah blogger yang peramah, pulangannya hebat!

    Bila dah menyertai, sah-sah penganjur akan jenguk blog kita, kalau dia berkekan, dia follow. Antara peserta pun ramai yang jenguk-jenguk ni, apatah lagi kalau contest. Peserta mesti nak tengok tahap saingan penyertaannya.

    Untung sabut, timbul. Untung batu, tenggelam. Silap-silap hari bulan kita jadi pemenang kan? Bila dah menang tu sah-sah penganjur akan letak list pemenang kat blog dia dan sah-sah pengikut blog dia akan jenguk blog kamu untuk tengok apa lebihnya kamu bagi penganjur.

    Jangan cebik bibir bila hadiahnya tak lumayan. "setakat topup RM 5 tu, aku mampu beli sendiri" Hey...! Jangan pandang semua tu, sila fikirkan masa depan blog dan trafik yang akan berjalan. Blogging untuk suka-suka kan, so kita enjoy!

    P/s: Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian.

    16 ulasan:

    1. kalau nak upkan traffik terutama blogger baru,kenalah join segmen @ contest..

      p/s jom komen entri terbaru blog wan

      BalasPadam
    2. >> Rozuan Ismail:

      stuju..! ben byak sdiakan segmen,
      kasi blog biase ngn dunia hehe..

      BalasPadam
    3. setuju..baru la meriah dunia blogging kita..bila kita saling bantu-mambantu dan ziarah-menziarahi..tol x?? tol x??^_^

      BalasPadam
    4. cepat sediakan lagi banyak contest2 menarik .

      p/s:check my new looking blog =)

      BalasPadam
    5. hee,..aki join contest sllu tp x pernah tgk pun sepa mng,..lalal~

      BalasPadam
    6. betul tuh! ezzat setuju sangat sangat.
      hihi.

      BalasPadam
    7. atien pon memang suke join contest .. he3

      BalasPadam
    8. Sebagai blogger baru, sy katakan "ya.. sangat2 setuju".. sbb tu la Ros rajin join contest.. sambil mencuba, mn tau ade rezki kan..

      BalasPadam
    9. http://sick-of-being-sad.blogspot.com/2011/01/bloglist-istimewa-untuk-blogger-baru.html

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728