Header Ads

  • Latest Posts

    Jangan Tertipu Dengan Sandiwara Manusia yang Busuk!

    Kamu tahu tentang sesuatu? Aku mudah untuk menerima jika limau yang ingin aku beli itu sudah aku agak tidak elok rasanya jika dibaca dari segi luarannya. Maksud aku mungkin warna kulit, bentuk, dan keanjalannya sudah memberitahu aku bahawa limau itu masam ataupun tawar. Ya, aku mudah untuk terima jika setelah aku membelinya, ternyata limau itu tidak manis. 

    Tapi bila elok rupanya, baik keadaannya, dan aku senang hati membeli dengan harapan rasanya seenak luarannya… aku mulai sukar untuk menerima jika ia sebenarnya hanya elok daripada segi luaran. Penuh penipuan dan pembohongan. Dan mata-mata yang melihat hanya tertipu semata-mata kerana luaran yang indah. Tapi hakikatnya...? Masam! Tawar! Pahit!

    P/s : Kau punya mata hati, lihatlah dari hati!

    16 ulasan:

    1. spt marahkan sesuatu/seseorang jer.. apapun takde orang yg suka ditipu & tertipu.. mesti akan rasa tak puas hati kan?? walau kebenaran tu pahit tp lebih puas hati dr di tipu

      BalasPadam
    2. biasalah tu.tidak semestinya luaran menunjukkan dalaman;0

      BalasPadam
    3. ash sayang...

      ash kena tahu.. ash kena igt.. tiada manusia nak memperlihatkan diri dia tidak elok.. walau hakikat dia bukan lah seindah mata memandang..

      itu bukan perasangka kita, tapi itu keadaan dan pemikiran yang kita memang sentiasa kena tanam dalam hati dan minda... semua manusia ada sifat buruknya.. ada kisah buruknya.. ada perangai buruknya...

      sebab tu selalu di pesan...
      DONT JUDGE A BOOK FROM THE COVER

      BalasPadam
    4. SETUJU setuju dengan diba..

      "TIDAK SEMESTINYA LUARAN MENUNJUKKAN DALAMAN"

      tapi DALAMAN PASTI MENUNJUKKAN LUARAN ^_^

      BalasPadam
    5. banyak betul cerita mengenai limau ye akhir2 ni.. :)

      manusia tu kadangkala, banyak buat benda yang sia-sia apabila dia hilang punca..banyak buat benda yang 'bodoh' untuk nampak cerdik.. bila dah tersilap, menyesal,sama2 bagi peluang untuk perbetulkan semula keadaan..

      apa pun, sabar. kita perlu berlapang dada, kita perlu turut kene muhasabah diri.. kita jangan terlampau FALASI..

      setiap masalah pasti ada punca, apabila punca yang utama tu tak diselesaikan jadi masalah tu akan makin besar dan sampai masa meletup tak tentu hala..

      P/s: Buka mata hati luas2. Kadangkala sebuah harga muhasabah dan perbincangan itu terlampau mahal nilainya.

      BalasPadam
    6. jgn fikir sgt yg masam2, ingat yg manis2 je nt dunia suram kalo ingat yg masam2..

      BalasPadam
    7. Bermula dari saat anda berhenti menyalahkan orang lain...bermulalah saat itu anda memulakan perjalanan anda..tak salah untuk mengaku kesilapan dan mulakan perjalanan semula.

      BalasPadam
    8. salam...singgah dr blog bag ben..dah folow u...meh jengah n folow me back

      BalasPadam
    9. luaran xsmstnye menggambarkan dalaman hati seseorang...

      BalasPadam
    10. jangan pandang luaran ! dalaman lagi penting . huuu~

      BalasPadam
    11. awak.....dah lama saya tak datang sini :) dulu 4 bulan lepas mse sy stg sini..followers awak seratus lebih kalau x silap.n sy pun baru je mula blogging. n blog awak blog ketiga yg saya follow :) wa..sekarang dah berubah wajah baru pun n followers ramai. :) suka! and sy ingat lg awak pernah promote bloglist untuk blogger baru..dan saya copy buat entry tentang ni..hehe..http://nameeroslan.blogspot.com/2011/01/bloglist-istimewa-untuk-blogger-baru.html... terima kasih dulu jd follower awal saya :)

      BalasPadam
    12. hati ayam masak kicap memang sedap dimakan. Itu pasti!

      BalasPadam
    13. hati-hati dengan orang macam nie

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728