Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Bukan Ombak Rindu Tapi Tsunami Rindu: Maksud Rindu?

Posted by Ahsfantasy Ryu Khamis, Disember 1 28 Buah Fikiran Pengunjung
Yang awak tengok di panggung tu hanya ombak rindu, tapi dalam hati saya sekarang bukan setakat ombak, tapi dah ada tsunami rindu. Memang terkehadapan sedikit daripada Fauziah Ashari dan Osman Ali. Yes!

Ombak rindu lakonan jejaka idaman Malaya tu bukan fokus utama saya. Bukan. Ini kisah tentang kebengangan kita bila kita cakap kat seseorang bahawasanya kita rindukan dia dengan harapan reaksi yang akan dia berikan itu menggembirakan kita namun malangnya dia hanya pilih untuk menjadi kayu. Rindu. Sebelum ni saya tak pasti, tapi sekarang baru saya benar-benar pasti tentang adanya manusia yang tak faham apa ertinya rindu.

Ni sayang, dengar elok-elok. Kalau awak tiba-tiba teringatkan seseorang tu, namanya ingatan. Ingat. Kalau atas alasan ingat tu awak call seseorang dan cakap bahawasanya awak sedang teringatkan dia, kemudian dia jawab; Oh, terima kasih! Saya amat menghargainya. Terima kasih dia tu tanda penghargaan sebab awak tak lupakan dia. Itupun dah cukup manis.

Rindu. Rindu ni satu ingatan yang didukung oleh perasaan ingin sangat bertemu. Bukan sekadar bertenggek di tangga sambil goyang kaki, bukan sekadar suka-suka yang awak boleh gelak-gelak kononnya gembira, tapi perasaan ingin benar ketemu seseorang! Dah kalau nak jumpa tu, tak ada langsung usaha untuk bertemu? Cakap rindu, tapi rindupun awak tak faham. Alahai comelnya. Balik nanti awak buka Kamus Dewan, macam tak ada guna awak beli kamus mahal-mahal kalau tak guna, kan?

P/s: Saya sayang awak. Jangan buat rindu berombak ni jadi tsunami, boleh?

28 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger