Header Ads

  • Latest Posts

    Belikan Saya 100 Kilogram Ikhlas

    "Kau ikhlas tak ni?" Bila masuk bab ikhlas, memang saya malas nak cakap banyak. Kadang-kadang buat penat semata, sia-sia. Bila kita cakap kita ikhlas, orang tanya lagi, "kau betul-betul ikhlas?" Tak jumpa sudahnya. Kalau kita cakap ikhlas lagi sekali, orang tanya pula "Eh, betul kau ikhlas?"  Nampak tak pandir ada dalam situasi tu? Jadi kalau malas nak membazir tenaga, senyum sahajalah.

    Belikan saya 100 kilogram ikhlas untuk saya yakinkan dia bahawa saya benar-benar ikhlas sayangkan dia. Cukupkah? Jika tidak, mohon tambah timbangan.

    Memang susah bila masuk bab ni. Kenapa? Sebab kalau ikhlas ni merupakan sesuatu yang boleh disukat kira, memang senang. Boleh cakap ikhlas kita ada berapa kilogram. Kalau ikhlas ni sesuatu yang boleh kita bungkus-bungkus pun senang. Bila orang tanya, keluarkan sahaja ikhlas tu daripada kocek lima enam bungkus, biar semua ternganga dan angguk kepala. Bukankah senang?
    Saya cuba ikhlaskan diri saya untuk setiap yang saya lakukan, kerana saya percaya bahawa melakukan sesuatu tanpa keikhlasan itu adalah satu kebodohan, kepenatan, sia-sia dan buang masa.

    P/s: Ikhlas aku sayang kau. Eh, nampak tak? Nampak tak berapa bungkus sayang aku? Tu pun kau dah senyum. Selesai. Okay, bye!

    23 ulasan:

    1. Ikhlas...saya tersenyum dengan en3 nie..

      BalasPadam
    2. @Lynn
      saya tersenyum menerima kunjungan kamu :)

      BalasPadam
    3. Ikhlas tak boleh disebut...bila sebut tak le tu..:)

      BalasPadam
    4. Iklas aku suka n3 kat sini. bahasanya kerap sentuh jiwa :)

      kau boleh rasa berapa bungkus iklas aku? hehehe...

      BalasPadam
    5. manalah nak cari
      susah nak dpt yg benar2 ikhlas ..
      adanya palsuuu huhuhu

      BalasPadam
    6. salam...

      ikhlas ni x boleh diukur tapi boleh dinilai ;)

      BalasPadam
    7. @ieda
      betul kak.. susa nak cakap kan :)

      BalasPadam
    8. waduh!!
      150 kilogram boleh?
      lebih la skit..
      ehehehe

      BalasPadam
    9. hehehhe.ikhlas.ikhlas.bukan sekadar dibibir kan? inside.it's from heart.ehehe.yahoo.dah abes praktikum. lalalalla. akak 2 weeks to go.go.go go!

      BalasPadam
    10. kalau ikhlas ble d kira, entah mcmana rpanya. hihi :)

      BalasPadam
    11. baeklah. meh nak tlg belikan. bak duetnye. kih3

      BalasPadam
    12. @snf
      tak aci ni, kit adah mula, dia belum mula..
      kita tak abes dia dah abis..
      aduhai praktikum :P

      @mie
      demi kamu, boleh aja (:

      @siti noorhajar binti mohamed saufi
      thanks dear (:

      BalasPadam
    13. @~cik atin~
      hehe serius? jam 5 kita jumpa, kita bagi
      duit, hehe..

      @Kira Kekuri
      hehe.. comel gamaknya ^^,

      BalasPadam
    14. sesuatu yang tak pernah kita nampak zahirnya tapi halusnya ada terpatri dlm sanubari setiap manusia yg punya kesucian jiwa :)

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728