Header Ads

  • Latest Posts

    Permohonan Ke Sekolah Seni Malaysia 2012

    Rasa macam adik beradik-katak yang hidup bawah tempurung. Sekolah Seni Malaysia? Setelah hampir 5 tahun beroperasi, saya baru perasan tentang kewujudan sekolah ini. Mungkin sebab saya kurang berseni dan perkembangan seni dalam minda saya kurang aktif. Buat masa ni ada dua buah Sekolah Seni Malaysia iaitu di Johor Bahru dan Kuching.

    Sekolah ini menempatkan murid-murid lepasan UPSR bertujuan memperkembangkan potensi seni murid dalam usaha mencapai kecemerlangan akademik dan sahsiah seiring dengan bakat dan potensi seni murid. Maknanya kalau seni A, moral atau agama juga A lah kan? Macam-macam jenis aliran sekaran ada untuk murid-murid lepasan sekolah rendah. Bagi ibu bapa yang berminat dengan sekolah ni, sila mohon di http://apps.moe.gov.my/essem/permohonan/.   

    Syarat Kemasukan

    1.
    Warganegara Malaysia
    2.
    Berbakat dan berpotensi dalam mana-mana bidang kesenian berikut:
    (seni visual/seni tari/seni muzik/seni teater)
    3.
    Tidak Cacat
    4.
    Lulus Uji Bakat
    5.
    Memperoleh keputusan dengan minimum 3B atau setara dalam Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun 2012

    14 ulasan:

    1. shitty!

      saya mmg minat seni!

      kenapalah zaman saya dulu tade benda ni

      shitty again

      untungnya budak2 zaman sekarang!

      BalasPadam
    2. saya pun baru tau ni.kalau tau, daripada dulu masuk sini..

      BalasPadam
    3. saya pon br tau psl skola seni ni mse g jom heboh ritu..hihi

      BalasPadam
    4. Ada juga minat bidang seni tapi biar saya ja tahu.He2

      BalasPadam
    5. @FEDO
      seni part mana tu.. meh kasi tahu (:

      BalasPadam
    6. sy pun join geng bawah tempurung ni!!!heheheh XD

      BalasPadam
    7. @Anisa Hang Tuah Rezeki mereka sayang,
      kamu sdh mmbesar dgn baik tanpa SSM tu :)

      BalasPadam
    8. @Boni JLL3 Tu namanya bukan rezeki kita, hehe..

      BalasPadam
    9. @Diya Edhayaa Dear, syarat dia kenatest masuk GITA dulu la :D

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728