Header Ads

  • Latest Posts

    Tukar .My Kepada .Blogspot Semula

    Pengurusan AsiaHost yang banyak membangkitkan rasa tidak selesa kepada ramai blogger yang menggunakan ruang promosi setahun langganan percuma setahun yang lalu memang semakin meruncing. Saya sendiri mengalami masalah dengan domain blog kedua saya iaitu Http://www.cikguayu.my yang selalu tidak dapat dipaparkan.

    Oops! Google Chrome could not find www.cikguayu.my
    Try reloading: www.­cikguayu.­my

    Dalam kekalutan ni, ramai juga yang mula muak dengan AsiaHost dan memilih untuk berhenti daripada menggunakan custom domain. Kepada blogger yang ingin tukar domain .my kepada domanin .blogspot semula, saya tunjukkan cara untuk menukarkan domain anda, ringkas.


    Pergi ke Dashboard > Setting > Publishing. Pangkah sahaja pada custom domain yang telah anda masukkan setahun yang lalu itu kemudian save

    Tah tahu nak bantu macam mana dah. Kalau rasa nak pindah domain atau DNS kepada syarikat lain itu membebankan, guna sahaja domain blogspot. Kegembiraan blogging itu yang utama, bukan kegahan domain.

    7 ulasan:

    1. Assalamualaikum...ahsfantasy24,

      dulu mselim3 pun pakai .my sebab masalah asiahost tu yg tukar kepada blogspot balik...heheh janji happy blogging x pening2 kepala..

      mselim3

      BalasPadam
    2. oo.. patut la.. rasenye asiahost punye database kene hack hari tu.. ramai yang tak dapat masuk blog..

      BalasPadam
    3. @Mohd Selim Zainal Hehe itulah, tak semua yang berbayar tu lebih berkualiti :D

      BalasPadam
    4. tak tau sebab tak pernah tukar dari blogspot.

      BalasPadam
    5. saya pernah alamai masalah spt cikgu ayu ni...skrg sy selesa dgn blogspot. biarpun nampak amatur tapi available 24/7...

      BalasPadam
    6. Salam Cikgu. Betul kata cikgu, saya rasanya blogspot ada banyak kelebihan selain agak mudah dalam kebanyakan perkara ..

      BalasPadam
    7. Nasib baik boleh tukar balik kan...huhu

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728