Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Ayuh Berjabat Tangan!

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, Oktober 4 7 Buah Fikiran Pengunjung
Bersalam-salaman, berjabat tangan, kita lihat apa kita ini penting ataupun tidak bagi mereka... Tahu tak apa yang saya nak maksudkan? Err.. teruskan membaca ya, lama benar rasanya tak mengarut di sini.
Sesetengah orang sangka, berjabat tangan tu perkara biasa. Namun bagi saya, TIDAK! Hmmm, saya suka perhatikan gelagat teman waktu bersalam-salaman tu, kadang-kadang nak tahulah juga adakah kita ni penting ataupun tidak bagi pemilik tangan yang dijabat tu kan??

Bersalam, bukan sekadar nak rasa tangan teman tu lembut atau pun tidak, then pandai-pandai pula buat spekulasi orang tu rajin buat kerja rumah ataupun tak. Haish!

Sebelum saya merapu dengan lebih panjang, saya nak balik semula kepada apa yang sebenarnya saya nak perkatakan. Bila bersalaman, saya suka tengok mata si pemilik tangan tu. Bagi saya, bila dia juga melihat mata saya, itulah hal yang menggembirakan hati saya. Rasa dihargai.

Sifir saya sangat mudah, kalau tangan dijabat, mata dilirik mesra, tu tandanya kita ni penting jugalah buat dia. Tapi kalau bersalam pun setakat bersentuh hujung jari, ditambah pula anak matanya melilau tak tentu arah macam kita ni tak wujud di dunia, faham-fahamlah ya!

Agak-agaknya kalau saya bersalam dengan Fahrin Ahmad, dia tenung mata saya tak? Hey ahsfantasy24, jangan menggatal!! Hahaha..

P/s: Teman, berjabat tangan tu sunnah! :)



7 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger