Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Bila Kawan Putus Cinta. Eh, Kita yang Kena!

Posted by Ahsfantasy Ryu Rabu, Disember 15 45 Buah Fikiran Pengunjung
Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah rindu dan cemburu... dan bukan satu kepelikkan jika cinta sepanjang hayat yang didamba tu terputus di tengah jalan. Bukan senang nak cari insan bertuah yang tak pernah putus cinta di zaman sekarang ni. Jika ada pun mungkin sedikit benar bilangannya.

Saya tak berniat nak jadi pakar cinta pada hari ni, cuma sedang pening-pening lalat dengan situasi ni. Kalau kawan kita putus cinta, then dia dah seminggu nangis siang malam tak henti-henti, kita pun cakap, "Sabar ya awak, mungkin tak ada jodoh awak dengan dia... Jangan sedih-sedih lagi okay. Semoga awak dapat jumpa pengganti yang lebih baik daripada dia," Tu ayat yang paling popular kan bila kawan kita putus cinta?

Sememangnya perit bila bercinta tahap Romeo Juliet kemudian terpaksa berpisah, namun hidup mesti diteruskan.

Tapi macam mana kita nak hadapi bila si kawan tu terus memangkah ujaran kita tadi dengan, "Awak tak rasa apa yang saya rasa! Awak cakap senanglah sebab bukan awak yang tanggung! Awak takkan faham apa yang saya lalui! Hanya saya yang tahu apa yang saya jalani! bla... bla... bla...!"

Alamak, itu mungkin petanda bahawa apa yang kita cakapkan tadi tu salah. Lain kali cuba skrip ni pula ya, "Awak, saya faham apa yang awak rasa... Dia tak ambil berat tentang awak ya? Dia ada perempuan lain?... Tak mengapa awak, jangan bimbang, lelaki boleh kahwin empat kan? Kalau tak boleh jadi isteri yang pertama pun, awak jadilah isteri kedua... Awak jangan la nangis lagi, pergi cepat pujuk dia, cakap awak rela hidup bermadu. Kalau awak segan, saya tolong bagitahu dia ya?"


...yang dicintaimu itu mungkin akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika dan begitu juga sebaliknya. Bercinta dan berkasihlah semahunya namun harus kamu ingat, pasti akan ada detiknya untuk kamu berpisah.

P/s: Sabarlah, kawanmu itu memerlukan waktu mungkin. Bukan begitu?

45 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger