Header Ads

  • Latest Posts

    Merokok Sebenarnya Baik untuk Kesihatan

    Sejurus baca tajuk, dah nampak muka gadis-gadis comel mengerutkan dahi. Maafkan saya, ni bukan saya yang kata, tapi Pakar Biologi Molekular Universiti Brawijaya yang menyatakan bahawa rokok dapat membantu badan memindahkan tenaga yang dapat memberikan manfaat kepada fisiologi manusia dan segala toksin yang ada akan dapat dineuteralkan seterusnya menjadi ubat.

    Pakar Biologi tersebut tidak keseorangan kerana hujahnya disokong pula oleh Pensyarah bidang Farmasi di Universiti yang sama menyatakan bahawa merokok dapat mengurangkan tekanan dan impaknya tak seburuk yang disangka.

    Okay, sejujurnya saya nak pejam mata dengan kata-kata pakcik-pakcik Indonesia ni, tapi jari ni terketar-ketar nak tulis. Saya tak percaya! Kalau setakat nak mengurangkan tekanan, banyak lagi cara lain. Atau dua orang pakcik tu merupakan perokok tegar? Opppsss...!

    Sumber tentang isu ni? Sila berkunjung laman Sinar Harian. Entah betul otau tidak. Saya rasa daripada kalian jenguk Sinar Harian tu, lebih baik jenguk laman Zulrose atau laman bijak ni. Ya, memang saya tak suka perokok! Tambah-tambah lagi jika perokok biadab yang suka merokok di tempat awam, memang rasa macam nak lempang laju-laju!

    P/s: Kalau hubby saya nk merokok, boleh. Tapi syaratnya asap yang disedut tu jangan keluarkan balik tak kira dari mana-mana salur badan sekalipun!

    13 ulasan:

    1. Indonesia kan pengeluar rokok terbesar gak, Gudang Garam/Nusantara tu. Maybe prof ni nak tunjukkan yg rokok tu ok, so jualan produk rokok Indonesia x terjejas.

      agaknye laa..

      BalasPadam
    2. >> Awang Hafiz:

      yew la kot, siap msuk bg kterangan kt
      mhkamah ag, lowyer bruk betui nk tegak
      bnang bsah..adui~

      BalasPadam
    3. huh! tipu.. walaupun ada baik mcm mereka ckp, lagi byk buruknya.. kalau stress g le main sukan ke.. mengaji ke.. haih~~

      BalasPadam
    4. salam. ^_^

      Oh! zara kalau boleh tak nak la bakal hubby yang merokok.. wuwuw..~

      BalasPadam
    5. mybe die nmpk 0.00000001 percent kebaikan tapi pejam mata dengan the rest percentage of side effect..terang lagi bersuluh rokok bila beri pelbagai penyakit kut...:)

      BalasPadam
    6. >> amalina wahida:

      a'ah kan mal.. ngaji ag baik, tp biaseny law prokok tegar nei die susa
      ket nk ngaji, ldah keras owg ckp..huhu~

      BalasPadam
    7. >> nEa FleriDa / nIL + Zara Affendi:

      salam kmbali..
      mohon dijauhkanla org uma kite
      mrokok, sgt tak slesa..huk3~

      BalasPadam
    8. >> alexa yussida:

      a'ah tu la, prasan hebat nk lwan fakta
      org2 kite la tu..hampeh~

      BalasPadam
    9. ntah la..
      to me, i hate smokers..
      abis cte..
      :D

      BalasPadam
    10. ha3 pakcik 2 org tu kot ada share dgn sykt rokok... taktik bisnes. :x

      BalasPadam
    11. >> wawamagic:

      ha'a.. tu la kot wa~ nyampis~

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728