Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Merokok Sebenarnya Baik untuk Kesihatan

Posted by Ahsfantasy Ryu Jumaat, Disember 17 13 Buah Fikiran Pengunjung
Sejurus baca tajuk, dah nampak muka gadis-gadis comel mengerutkan dahi. Maafkan saya, ni bukan saya yang kata, tapi Pakar Biologi Molekular Universiti Brawijaya yang menyatakan bahawa rokok dapat membantu badan memindahkan tenaga yang dapat memberikan manfaat kepada fisiologi manusia dan segala toksin yang ada akan dapat dineuteralkan seterusnya menjadi ubat.

Pakar Biologi tersebut tidak keseorangan kerana hujahnya disokong pula oleh Pensyarah bidang Farmasi di Universiti yang sama menyatakan bahawa merokok dapat mengurangkan tekanan dan impaknya tak seburuk yang disangka.

Okay, sejujurnya saya nak pejam mata dengan kata-kata pakcik-pakcik Indonesia ni, tapi jari ni terketar-ketar nak tulis. Saya tak percaya! Kalau setakat nak mengurangkan tekanan, banyak lagi cara lain. Atau dua orang pakcik tu merupakan perokok tegar? Opppsss...!

Sumber tentang isu ni? Sila berkunjung laman Sinar Harian. Entah betul otau tidak. Saya rasa daripada kalian jenguk Sinar Harian tu, lebih baik jenguk laman Zulrose atau laman bijak ni. Ya, memang saya tak suka perokok! Tambah-tambah lagi jika perokok biadab yang suka merokok di tempat awam, memang rasa macam nak lempang laju-laju!

P/s: Kalau hubby saya nk merokok, boleh. Tapi syaratnya asap yang disedut tu jangan keluarkan balik tak kira dari mana-mana salur badan sekalipun!

13 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger