Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Kebaikan dan Keburukan Pasang Lagu di Blog

Posted by Ahsfantasy Ryu Jumaat, Januari 7 30 Buah Fikiran Pengunjung

"Eh, ni blog aku, suka hati aku la nak pasang lagu ker tak, yang kau sibuk apa hal?" Okay tu saya petik kata-kata yang seringkali diucap oleh blogger sewaktu melenting apabila dibangkitkan soal pasang lagu di blog. Macam mana tak marah, kalu dia habis feeling letak lagu tema kisah percintaan dia, kemudian kamu pergi complain bising, bingit, berat and so on, wajar la kena marah kan? Huhu..


Saya masa dulu-dulu memang pernah pasang lagu tapi tu hampir 2 tahun yang lalu. Saya tak kisah pun kalau blogger pasang lagu atau tak sebab kalau saya tak suka, saya akan mute saya punya komputer. Tapi tak semua orang macam tu. Mungkin sesetengah orang suka blogwalking sambil dengar lagu kegemaran dia yang tersendiri. Ada juga yang suka buka blog banyak-banyak dalam satu masa untuk blogwalking dan bila beberapa lagu berjalan serentak dalam satu masa, boleh bayang kan macam mana bunyinya?

Kita boleh cakap, "kalau tak suka, sila blah dari blog aku!" Tapi kita kena ingat, kalau dia adalah penyumbang tegar trafik blog kita, tidakkah itu satu kerugian? Segalanya di tangan kita kan, kalau nak pasang lagu tu, pasang yang bukan autoplay pun cun jaga. Maknanya orang boleh buat pilihan untuk mendengar atau tidak.

P/s: Dulu saya suka blog Nuyu sebab di pasang lagu favourite saya, tapi sekarang dia dah tukar lagu lain. Love you Nuyu...!

30 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger