Header Ads

  • Latest Posts

    Kebaikan dan Keburukan Pasang Lagu di Blog


    "Eh, ni blog aku, suka hati aku la nak pasang lagu ker tak, yang kau sibuk apa hal?" Okay tu saya petik kata-kata yang seringkali diucap oleh blogger sewaktu melenting apabila dibangkitkan soal pasang lagu di blog. Macam mana tak marah, kalu dia habis feeling letak lagu tema kisah percintaan dia, kemudian kamu pergi complain bising, bingit, berat and so on, wajar la kena marah kan? Huhu..


    Saya masa dulu-dulu memang pernah pasang lagu tapi tu hampir 2 tahun yang lalu. Saya tak kisah pun kalau blogger pasang lagu atau tak sebab kalau saya tak suka, saya akan mute saya punya komputer. Tapi tak semua orang macam tu. Mungkin sesetengah orang suka blogwalking sambil dengar lagu kegemaran dia yang tersendiri. Ada juga yang suka buka blog banyak-banyak dalam satu masa untuk blogwalking dan bila beberapa lagu berjalan serentak dalam satu masa, boleh bayang kan macam mana bunyinya?

    Kita boleh cakap, "kalau tak suka, sila blah dari blog aku!" Tapi kita kena ingat, kalau dia adalah penyumbang tegar trafik blog kita, tidakkah itu satu kerugian? Segalanya di tangan kita kan, kalau nak pasang lagu tu, pasang yang bukan autoplay pun cun jaga. Maknanya orang boleh buat pilihan untuk mendengar atau tidak.

    P/s: Dulu saya suka blog Nuyu sebab di pasang lagu favourite saya, tapi sekarang dia dah tukar lagu lain. Love you Nuyu...!

    30 ulasan:

    1. ramai jugak la kawan wan tegur dulu,,kalau nak pasang lagu kt blog jgn autoplay.. nanti dh bercampur dgn lagu lain..tmbhn pulak,x semua lagu yg kita pasang tu semua rg suka.. memanglah tu blog kita,tapi dh kita post benda tu kat internet,x de maknanya kita sorg je dgr..

      BalasPadam
    2. salam...
      saya tak nampak kebaikannya
      lagi bila kita letak mp3 mahupun
      radio yang auto play..selain melambatkan loading blog kita yang akaan menyebabkan SERP google penalti blog kita..

      BalasPadam
    3. yeayyy! saya setuju banget dgn entry nie..
      sy nie da lah suka bukak byk belog sekaligus..and spnjng sy 'bw' nie, sentiasa mute kan sound lappy..

      BalasPadam
    4. dulu nis pasang lagu..
      skrg dah buang
      sebab nis tau tak selesa dan mengganggu org.
      sebab bile nis pegi blog org yg ade lagu,nis terganggu jugak..
      so,nis trick..agaknya mcm tu jugaklah perasaan beliau bile ke blog nis..
      so,i trash a lagu from my blog
      :)

      BalasPadam
    5. tak menggemari sangat autoplay music nih.
      :D

      BalasPadam
    6. sy mutekan lappy..hak3..sendiri un autoplayer.

      BalasPadam
    7. >> Rozuan Ismail:

      huhu.. tu la, klw da cmpu2 tu klw
      xmute mmg pening la ket, hehe..

      BalasPadam
    8. >> zulkbo:

      huhu mcm tu la lbh krangny..
      klw ad lagu pn ok, tp klw xde
      lagi okai.. ^^,

      BalasPadam
    9. >> marry ann :):

      mute tu paling indah, hehe..

      BalasPadam
    10. >> Anisa Hang Tuah:

      hmm kite pn cam tu, lame ley
      pham sndirik, huhu~

      BalasPadam
    11. >> Anisa Hang Tuah:

      hmm kite pn cam tu, lame ley
      pham sndirik, huhu~

      BalasPadam
    12. Lagu autoplay akan merencatkan blogjogging$$$ saya kerana saya biasa buka 10 blog sekali serentak semasa proses blogjoggingg$$$$..

      Pencuri kabel di belasah

      BalasPadam
    13. >> saya_arief:

      yewp, lw xnk ley pause kn :)

      BalasPadam
    14. saya pasang lagu kos saya suka lagu tuh~

      BalasPadam
    15. sy pun pasang lagu gak dulu..tp skg xlg..sbb agak bosan ble bukak je blog dgr lagu..ble bw je da mcmc2 jenis lagu..agak sakit telinga gak la..skg mute sound terus..

      BalasPadam
    16. betol2..tak best kalau kat blog ada lagu. kalau setakat musik perlahan tu takpelah jugak.
      biasenya lagi banyak orang tak suka kot..

      BalasPadam
    17. zaza pon xbape suka pasang lagu kat blog..
      tp klu bw msti jmpa jgk blog2 camni..huhu..bkn apa zaza suka curi2 bw guna tenet kat opis..fuh,kan dah terkantoi tertiba jer kluar lagu..haha

      BalasPadam
    18. leh jer nak pasalng lagu tapi setting lah agar bunyi dia slow...

      BalasPadam
    19. sbb tu saye letak music player atas sekali. jd org tak suke die boleh tekan stop hehehehe :)

      BalasPadam
    20. dla kalo masuk blog tu xde button stop terpaksa mute sound pc la jawabnye..tp kalo bleh xyahla kan letak lagu2 bagai ni..

      BalasPadam
    21. suka lagu yg dulu ye... nuyu buang lagu tu, sbb xnak semua org sedih dgr lagu tue... :)

      BalasPadam
    22. setuju! especially bila kne tggu buffering. lagu tu tsekat2. x suke +_+

      BalasPadam
    23. haha.zara pasang lagu gak dkat blog. tp zara guna yang boleh pause. :) senang ler kan. :)

      BalasPadam
    24. saya mula2 letak jugak..
      tapi bila bw baca pendapat ramai blogger xsuka,saya terus buang..hhuhu

      BalasPadam
    25. lpas ni xwat autoplay daa..
      thx..
      yea, sbb sndiri suke dgr smpai dah t'abai org len..
      sory ye kwan2..
      :)

      BalasPadam
    26. ya Allah! Setuju sgt3... thanx lah sbb wat kan entry ni... i x taw nk ckp mcmane kat kawan2 blogger... psal blog diorang ade lagu lah i x mau blogwalking taw... huhu... susahlah nak mute2 ni... better if boleh pause kat player tu jek..

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728