Header Ads

  • Latest Posts

    Bukan Manja Gedik Mengada-ngada Selalu Nak Berteman

    Dia cakap saya gila bila selalu nak berteman walau ke mana mata menghala. Tolong buang perkataan tandas dan bilik air sekiranya anda terbayangkannya pada saat ini.

    Betul juga kata pujangga, jangan cepat menghukum orang sebab apa yang kita lihat pada seseorang itu, bukanlah gambaran dia pada keseluruhannya. Misalnya orang yang pakai comot dan selekeh tak semestinya miskin dan tidak berharta.

    Baik, kembali pada akar cerita. Teman. Keseorangan. Teman tak semestinya menemani dan alone tak semestinya lonely. Fokus macam dah pecah, tercapah. Saya sendiri dah tak tahu apa yang saya tulis. Maaf kalau tak jelas. Banyak orang, banyak ragam. Ada yang jenis suka hidup berteman, ada yang yang jenis suka hidup keseorangan.

    Saya sendiri dalam banyak ketika memerlukan teman meskipun hanya untuk mendengar angin sepi. Contohnya saya cukup selesa bila roomate saya ada untuk temankan saya walaupun hanya duduk bersama tanpa sepatah kata. Sekurang-kurangnya dia ada untuk ingatkan saya tentang waktu solat, tugasan dan ulangkaji saat saya leka menghadap komputer riba.

    Tapi bukan sepanjang-panjang hidup saya yang singkat ini saya manja gedik mengada-ngada nak selalu berteman, ada kalanya saya perlu berkeseorangan, saat saya rasa tiada siapa yang faham saya dan saat saya rasakan setiap kata dan geri saya akan menyakitkan semua di sisi saya.
    Sesiapa nak berteman dengan para malaikat yang mulia akhirat nanti, jom jadi mukmin yang mahir baca Al-Quran!
    P/s: Roomate, aku rindu!

    26 ulasan:

    1. betol gak tu....perlukn teman berteman..xsalah

      BalasPadam
    2. nak.teman utk dijadikan pelengkap dunia akhirat

      BalasPadam
    3. @ChIk NyNaH
      So ryte sgt la, lagi2 kalau jalan
      nak pimpin tangan, weweweee ;)

      BalasPadam
    4. "Teman tak semestinya menemani dan alone tak semestinya lonely" - i loike this !

      Bukan nye 24hours teman tuh ada di sisi kita kann ?
      Kadang kadang bila kita memerlukan seseorang , time tuh lah kita akan keseorangan kan ? Hm .

      *wa tak boleh jalan sorang2 , mesti nak kena berteman . macam segan jalan sorang2 lagi lagi kat cafe . Perh ! ;(

      Ehh , ini komen ke entry ? LOL ;p

      BalasPadam
    5. setiap kali jengah blog ni ayat2 nya sungguh menyentap jiwa...

      BalasPadam
    6. hidup memerlukan teman. kadang kita tak cukup kuat untuk hadapi masalah.


      entry baru : http://shanasituaku.blogspot.com/2011/12/bicara-dengan-dia.html

      BalasPadam
    7. @nitnot
      Hehe.. ad masa kita boleh jalan sorang2,
      ada masa kita perlukan teman :)

      BalasPadam
    8. Kdg org plik
      tp ikot suke kite la


      kdg ske btmn kdg suke sorg2

      Ikot mood

      BalasPadam
    9. Salam

      Saya nak berteman ea kalau g makan.. kalau xde teman g makan.. sggup berlapar smpai ada teman..hehehe ;)

      BalasPadam
    10. @Papa PUSS
      Erk, macam tu ea?
      kategori lelaki pemalu ni ;)

      BalasPadam
    11. Nak kata lelaki pemalu..
      maybe jg kot..
      sbb kita xsuka org tgk kita
      makan.. kalau kwn2 xpelaa haha

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728