Header Ads

  • Latest Posts

    Meski Tak Dihargai, Segalanya Aku Terima

    Mengintai dia yang selalu melihat aku dengan pandangan kosong seolah-olah tiada apa yang selayaknya dilempar senyum apatah lagi dihargai. Terpejam di jendela. Mengingati dia yang selalu buat aku tenggelam jauh dalam dunia 'termenung' yang pada ahirnya tiada jawab untuk aku soalkan apakah segala rasa yang aku peluk untuk bersama dia itu tidak langsung terbias ke dalam jiwanya walau sekelumit? 


    Bukan minta untuk dihargai, tapi sekurang-kurangnya lihatlah aku sebagai 'sesuatu', tapi dia lebih selesa memandang aku sebagai 'tiada apa'. Dia sedang sibuk mencari alasan untuk pergi dan segalanya aku terima; dengan hati yang terbuka. Penat mungkin mengukir kata, mereka kata semuanya percuma, dan aku kini merasa segalanya sia-sia. Hentikan sahaja, mungkin itu lebih selesa.


    P/s: Datang tanpa alasan, pergi tanpa pesan. Hajat hati nak balik ke kolej kediaman tapi sekolah ganti cuti Maulidurrasul jadi saya perlu terus bertapa. Eh, jom dengar lagu kegemaran saya!

    12 ulasan:

    1. kita berkongsi rasa yang sama.harus sabar dan wajib tetap senyum (:

      BalasPadam
    2. abg pon lama x mai sini..maafkan abg yer

      BalasPadam
    3. Sabarlah duhai hati... Ada ganjarannya nanti..

      BalasPadam
    4. sedih jerk post kali ni, mcm org sedang kecewa jerk,

      BalasPadam
    5. adeh.. aku mcm baca novel- ayat2 yg puitis gitu :)

      BalasPadam
    6. itu la..ila baca entry neh..

      ayat benar2 mendalam...termakan dekat hati ila neh..

      "datang tanpa alasan,pergi tanpa pesan."like it..;)

      BalasPadam
    7. salam ziarah..
      kaku, kelu..
      namun aku tetap ingin tersenyum buatmu =)

      BalasPadam
    8. Bukan minta untuk dihargai, tapi sekurang-kurangnya lihatlah aku sebagai 'sesuatu', tapi dia lebih selesa memandang aku sebagai 'tiada apa'.


      ayat ayu kasi mmg mmg mmggg mendalam . huhuhu :)


      jgn sedey2 n termenung yee :)

      BalasPadam
    9. Tak tau mana satu betul - masa mengejar kita atau kita mengejar masa. Yang silam banyak mengajar...

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728