Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Cuti Hari Raya Aidilfitri Institut Pendidikan Guru (IPG) Tahun 2012

Posted by Ahsfantasy Ryu Selasa, Julai 31 6 Buah Fikiran Pengunjung
Bila sampai topik nak cuti sempena Hari Raya Aidilfitri, memang kecoh. Bukan cuti Raya Aidilfitri sahaja, kalau cuti raya lain pun tetap kecoh kan? Orang bagi ruang masa, takkan tak seronok? Percayalah, nanti 18 Ogos 2012 ni, budak-budak india/Cina/Orang Asli yang bukan Islam ada yang pukul 10 tu dah tarik beg roda tunggu teksi nak ke hentian bas. 

Semangat nak bercuti mengalahkan budak-budak Melayu. Itu biasa. Macam kita yang beriya-iya nak balik kampung masa cuti CNY dan Deepavalilah, masa tu bukan excited nak raya, tapi excited nak balik kampung. Alahai, tak sabar nak balik kampung!

Daripada Aisyah bahawa Rasulullah bersabda: "Melihat pada tiga perkara adalah ibadah. Melihat wajah ibu bapa, melihat al-Quran dan melihat lautan." (Riwayat Abu Nuaim) dan ditambah dengan "Melihat Ka'abah". (Riwayat Abu Daud).

Seluruh IPG akan mula bercuti pada 18 Ogos 2012 sehingga 26 Ogos 2012. Kalau nak kena kompaun disiplin, boleh datang pada 27 Ogos 2012 atau seterusnya. Sejak-sejak HEP mengamuk kenakan kompaun kepada bermacam-macam kesalahan ni, rasa ngeri pun ada. Tapi tak apa, untuk kebaikan bersama. 

P/s: Ramadan terakhir di IPG. Atas tu gambar Menteri Besar Kelantan. *smile.

6 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger