Segala cadangan, perkongsian, komen, kritikan membina, teguran atau apa juga respons kepada pihak penulis, bolehlah diajukan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com. Terima kasih atas kunjungan...

Kau Tak Tahu Betapa Aku Manis Bila Bersama Dia?

Posted by Ahsfantasy Ryu Isnin, Mac 25 12 Buah Fikiran Pengunjung
Malam tadi mata berpinar-pinar tunggu jam 12, buat julung-julung kali aku rasa nak jadi orang pertama yang ucap selamat ulang tahun buat seseorang; teman yang selalu menemani. Tapi kurang beberapa minit nak ke jam 12, aku dah tewas di pekan lena.

Pagi tadi bila celik mata memang dia yang ada dalam kepala, sebab nak ajak teman ke pasar, beli barang kenduri kendara. Dalam otak, 'happy birthday to you' tu dah hilang entah ke mana. Lupa, aku memang pelupa, dan itu memang mengecewakan. Bila jumpa, dia mula sibuk layan BBM macam lupa aku ada sebelah dia, aku mula tak selesa, macam ada sesuatu yang tak kena.

Walaupun rasa macam pandu kereta keseorangan, aku tetap bersahaja, sampailah dia cakap 'minta maaf, hari ni bertubi-tubi kawan-kawan sapa' sambil senyum-senyum. Ah, masa tu baru aku ingat, hari ni ulang tahun kelahiran dia! Marah pada diri sampai aku rasa nak hempuk kepala di stereng kereta.

Dia teman yang boleh buat aku ajak ke mana-mana, lenyap dari rumah dari pagi hingga senja, perang mulut dalam ketawa, gaduh-gaduh seminit dua dan gurau biawak dalam manja-manja.

Nak ucap selamat pun macam dah tak berapa nak istimewa. Dah mula segan-segan tak tahu kenapa. Jadi aku merepek sini sahaja, ucap SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN, sayang. Moga kehidupan dia sentiasa dipayungi keberkatan, tenang, bahagia dan aman di sisi keluarga tercinta. Moga dijodohkan dengan pasangan yang baik-baik. Moga kelapangan hati menjadi peneman setiap ketika... Amin.

P/s: Tulisan yang tak sengaja panjang. Maaf.

12 Buah Fikiran Pengunjung:

Catat Ulasan

Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

...Tulisan Rakan Blogger