Header Ads

  • Latest Posts

    Kunci Kebahagiaan Rumah Tangga | Ikhtilat

    cinta, islamic couple, sweet couple, doodle, cinta selepas nikah, kahwin
    "Antara sebab mengapa gagalnya sesebuah rumah tangga itu adalah kerana gagalnya suami & isteri menjaga ikhtilat (percampuran) antara lelaki dan perempuan di luar rumah tangga mereka", kata Hilal Asyraf.

    Ikhtilat lelaki & perempuan ajnabi (yang boleh dikahwini) ini bukan isu untuk yang belum berkahwin semata-mata tapi  isu orang yang sudah berumah tangga juga.

    Memang perlu, untuk sama-sama jaga diri dan tidak terlalu terbuka bercampur dengan lelaki/perempuan ajnabi. Dikhuatiri akan menimbulkan masalah di kemudian hari jika percampuran ini berada di luar kawalan. Bukan sahaja boleh menimbulkan fitnah dan prasangka buruk, bahkan boleh meruntukan institusi kekeluargaan juga.

    Walau apapun, semuanya bergantung kuat pada diri sendiri, tetapkan dalam hati, apa yang diperlukan oleh diri dan keluarga dalam menuntut redha Ilahi. Sama-sama berada dalam lorong ke syurga, In syaa Allah.

    P/s: Dan memang dalam diri dia ada cemburu yang menebal.

    6 ulasan:

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728