Header Ads

  • Latest Posts

    Saya Manusia Yang Sering Lalai, Selalu Lupa

    Saya punya satu perasaan yang gelisah. Resah. Rasa yang tidak selesa. Terkadang sukar mengulit lena, ada ketika selalu awal lena dibangkit. Apakah ini petanda cinta pada Dia itu kurang upaya. Saya rasa sangat keji bila berada dalam kesusahan baru teruja mengintai Dia, memohon dikuatkan. Saya malu bila dalam senyum dan tawa, segala tentang Dia saya lupa sedang dia pemberi segala. 
    Hinanya saat luka berdarah baru kucari arah bergantung sembah.

    Terkadang saya sombong dan angkuh sesama manusia, beradu asa siapa yang lebih bertenaga. Tapi Tuhan maha kuasa, itu yang ada ketikanya saya lupa. Terhimpit alpa. Terkadang saya lupa siapa saya. Dunia semakin memamah jiwa, hingga ada tikanya saya terlalu leka. Tuhan, maafkan hambaMu ini yang sering lalai dan lupa. Tuhan, aku mohon peluklah aku dalam kasihMu, sesungguhnya Engkau maha pengasih dan maha penyayang.

    P/s: Engkau ada Tuhan untuk bergantung harap. Doakan saya supaya menjadi hamba yang setia.

    20 ulasan:

    1. yup.. kadang2 sedih bila mengenangkan perkara nie.

      kita sedar. tapi kita lena dalam sedar.

      muhasabah buat semua. jzkk kak. :)

      BalasPadam
    2. @Hansyirah Takezur
      alaik aidh jzkk ya ukhti..
      uhibbuk fillah. ^^

      BalasPadam
    3. Allah tetap menerima kita walaupun kadang-kadang kite terlupa tentangNya..Allah Maha Pengasih :)

      BalasPadam
    4. @Mira Amirudin
      Dia sentiasa membuka ruang utk kita,
      tapi kita sentiasa sia-siakannya ;(

      BalasPadam
    5. manusia memang pelupa.. kerana apa.. kerana kita adalah manusia..

      BalasPadam
    6. moga kita sllu diberi peringatan tentang apa yg kita alpa.....

      BalasPadam
    7. saya suka dan telah pun mengeLIKE.haha.. dan juga telah memasukkan awak dalam bloglist sy :)

      BalasPadam
    8. sama2 kita berusaha memperbaiki setiap kelemahan. sememangnya manusia itu tiada yang sempurna

      BalasPadam
    9. @Boni JLL3
      terima kasih atas sokongan anda, nanti
      saya juga akan memasukkan anda ke daalam
      bloglist saya :)

      @S..U..D..@..I..S
      mudah-mudahan..

      BalasPadam
    10. @feza
      ya, saya juga tidak sempurna..

      BalasPadam
    11. Tp kite ade manusia lain utk igtkn

      BalasPadam
    12. kadang2..
      semua benda susah nak ingat...
      adkala nya..
      mesti terlupa..
      eheheeh

      BalasPadam
    13. @mie
      huhu, fitrah yang sering diperkatakan ~

      @Iffah Afeefah
      ya, saya perlukan mereka..

      BalasPadam
    14. lumrah manusia .. tapi Allah tetap bersama-sama kita.

      BalasPadam
    15. oleh itu kita saling ingat memperingati...doakan saya tidak lalai..jadi yang setia jugak...=]

      BalasPadam
    16. sya pun x nak lalai.
      sering terlupa, tpi cba utk mengingati

      BalasPadam

    Penulis mengalu-alukan sebarang perkongsian maklumat, komen, cadangan penambahbaikan, dan respons untuk untuk meningkatkan mutu kandungan dan penulisan di blog ini. Hantarkan maklum balas melalui ruangan komen atau emelkan kepada penulis melalui emel ahsfantasy24@yahoo.com.

    Jangan lupa untuk menjadi pengikut setia, klik 'FOLLOW' sekarang! (◕‿◕)

    Post Top Ad

    ad728

    Post Bottom Ad

    ad728